În urma acțiunii de repartizare computerizată în licee a elevilor care au susținut examenul de Evaluare Națională din acest an, din totalul celor 5.049 de candidați înscriși la admitere, în județul Iași, au fost repartizați 4.918 candidați, în condițiile în care numărul locurilor disponibile, propus de Inspectoratul Școlar Județean și aprobat de Ministerul Educației și Cercetării Științifice, pentru anul școlar 2015/2016, a fost de 5.516. Potrivit reprezentanților inspectoratului, în urma primei repartizări computerizate, 131 de elevi au fost nerepartizați, cauza reprezentând-o completarea insuficientă a opțiunilor, dorința insistentă a acestora de a ajunge la anumite școli cu medii mai mari de intrare, sau în zone apropiate de domiciliu. Medii de intrare foarte mari s-au înregistrat la Colegiul Național din Iași, care conduce detașat în aceste opțiuni, urmat la foarte mică distanță de Colegiul ”Costache Negruzzi” Iași și Colegiul ”Emil Racoviță” Iași. Alte licee foarte bine cotate au fost cel de ”Informatică” și ”Miha Eminescu”, în timp ce liceele ”Vasile Alecsandri”, ”Garabet Ibrăileanu” și ”Dimitrie Cantemir” au fost solicitate de elevii cu medii bune, de nivel acceptabil (cuprinse între 8,80 și 9,00). ”Remarcăm o perspectivă bună pentru liceele economice – mai ales Colegiul Economic Administrativ, la care se intră cu medii de 8.00, aspect confirmat de-a lungul anilor. În zona liceelor tehnologice – opțiuni reduse pentru liceele/colegiile – CFR, Leonida, Sturdza, Mecatronică. Soluția de salvare o reprezintă clasele de școală profesională, clasele de seral și diversificarea ofertei de specializări. Măsuri necesare la nivel de politici educaționale și sociale: burse acoperitoare pentru cazare și masă, susținerea elevilor buni pentru a urma școli/ licee tehnologice cu tradiție, cu dotări adecvate, profesori bine pregătiți, ateliere, parteneriate cu agenți economici de anvergură. Admiterea va continua cu alte etape, se adăuga traseul școlii profesionale, de altfel, admiterea este un proces dynamic, pe care îl monitorizăm cu atenție, solicitând directorii, diriginții și consilierii psihopedagogi să se implice, pentru a orienta avizat și obiectiv alegerile elevilor, traseul lor pe drumul pregătirii profesionale, dar și personale, prin școală și educație”, a precizat prof. dr. Camelia Gavrilă, inspectorul școlar general al IȘJ Iași. (E.M.)