Investiţiile în publicitatea din presa scrisă au scăzut în primul semestru din 2015, cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la o valoare de 65 de milioane de euro (ratecard).Analizând publicaţiile cu apariţie continuă în intervalul ianuarie 2013 – iunie 2015, se constată că, după creşterea care a marcat sfârşitul anului 2013 şi întregul an 2014, primul semestru al acestui an aduce o uşoară scădere a volumelor investite în zona presei scrise, potrivit celor mai recente rezultate publicate de Biroul Român de Audit Transmedia, transmise MEDIAFAX.Aceasta tendinţă se remarcă şi la nivelul spaţiului publicitar ocupat, care a scăzut de la 12.000 pagini, în prima parte a anului 2014, la aproximativ 10.500 pagini în 2015, precum şi la nivelul numărului de clienţi de publicitate şi al mărcilor comunicate de aceştia. Ţinând cont de specificul sezonier al publicaţiilor tipărite, se poate estima că, până la sfârşitul anului 2015, investiţiile în publicitate se vor situa la un nivel similar celor din 2014, marcând astfel o uşoară stabilizare a pieţei de publicitate.Sectoarele de activitate care au generat cele mai importante investiţii în publicitatea din presa scrisă în prima jumătate a lui 2015 sunt reprezentate de zona de retail, urmată de sectorul farmaceuticelor şi de cel al vehiculelor. Comparativ cu acelaşi interval al anului 2014, investiţiile în publicitatea din presa scrisă pentru activităţile de divertisment şi timp liber au avut cea mai importantă evoluţie, crescând cu peste 50%, în principal datorită concertelor şi evenimentelor derulate în acest interval, ca de exemplu evenimentul promovat de Orange „The Color Run” şi concertele susţinute de Andre Rieu. Creşteri importante s-au inregistrat şi pentru sectorul financiar, în acest caz evidenţiindu-se mărci din categoria IFN-urilor, de exemplu, Viva Credit şi Cetelem, şi din categoria instituţiilor bancare, precum ING Group şi Banca Transilvania. Analizând modul în care au fost direcţionate investiţiile în publicitate pentru presa scrisă în prima jumătate a lui 2015, se observă că acestea au fost orientate către cotidienele naţionale în proporţie de 44%. Dintre acestea, Libertatea continuă să fie publicaţia care a atras cele mai mari volume de publicitate în primul semestru al acestui an, cumulând peste 40% din totalul invesţiilor atrase de cotidienele naţionale.BRAT este organizaţia industriei de media din România care măsoară audienţa presei scrise şi a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) şi monitorizează investiţiile în publicitate (presa scrisă, online, radio şi outdoor). Măsurătorile şi monitorizările BRAT sunt independente şi transparente, pe baza standardelor profesionale stabilite de membrii săi, în concordanţă cu normele internaţionale.BRAT pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate indicatorii de performanţă obţinuţi în urma auditului şi a studiilor realizate. De aceea, rapoartele BRAT reprezintă reperul sigur şi credibil pentru decizii strategice care implică industria media.Monitorizarea investiţiilor în publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT începând cu 2011, care pune la dispoziţia pieţei de media şi de publicitate informaţii complete despre campaniile publicitare desfăşurate în publicaţiile tipărite, programele radio, pe site-uri şi în OOH. Monitorizarea este realizată pe bază de standarde şi metodologii create şi acceptate de industria de media şi publicitate.În cadrul studiului de Monitorizare a Investiţiilor în Publicitate sunt înscrise peste 200 dintre cele mai relevante publicaţii naţionale, locale şi regionale, opt staţii radio naţionale, aproximativ 2.000 de site-uri, precum şi 12 cele mai importante companii de OOH. În cazul publicităţii online sunt monitorizate doar campaniile publicitare de tip display şi nu este inclusă publicitatea pe site-uri specializate cum ar fi Google, Facebook, Yahoo etc.