Pasagerii cu mobilitate redusă pot beneficia gratuit, la cerere, de servicii de asistență la transportul cu trenul, însă pentru a beneficia de acestea trebuie să completeze un formular tip disponibil la punctele de vânzare ale CFR Călători și pe pagina de internet a companiei. Potrivit unui comunicat al CFR Călători, cererea se depune cu cel puțin 48 ore înainte de plecare (conform Regulamentului CE nr. 1371/2007), cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare, datele trenului de plecare/sosire, precum și ale trenului de legătură dacă este cazul). „CFR Călători va încerca să soluționeze toate cererile pasagerilor cu mobilitate redusă în limita posibilități tehnice și organizatorice pe care le are la dispoziție. CFR Călători oferă servicii de asistență la toate trenurile IR, numai între stațiile deschise acestui tip de transport, pentru toate categoriile de persoane cu mobilitate redusă (PMR), cu excepția persoanelor cu dizabilitate motorie în scaun cu rotile nepliabil, pentru care se asigură servicii doar la anumite trenuri și stații”, se menționează în comunicat. Categoria pasagerilor cu mobilitate redusă include orice persoană a cărei mobilitate este afectată din cauza unei incapacități (senzoriale sau locomotorii), a unei deficiențe fizice, a vârstei, a unei boli sau a altei cauze (persoane care utilizează un scaun cu rotile, persoane cu deficiențe de vedere/auz, în vârstă, foarte înalte sau supraponderale). Societatea de Transport Feroviar de Călători ‘CFR Călători este operatorul național feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată.