Cel mai mare transportator internațional de persoane din România, Atlassib, a achiziționat 15 autocare noi marca Mercedes-Benz Tourismo 15RHD Euro 6, care vor înlocui autocarele mai vechi din flota care numără 75 de mașini Mercedes-Benz Tourismo de ultimă generație.
„Punem în circulație încă un lot de 15 autocare Mercedes-Benz Tourismo, noi, autocare de ultimă generație, Euro 6, autocare menite să continue un parteneriat început în 2009 cu partenerii noștri de la Mercedes, un parteneriat care duce mai departe conceptul nostru de confort, calitate și siguranță, (…) care duce mai departe pe drumurile Europei, imaginea construită de Atlassib în cei 22 de ani de existență”, a declarat Daniel Micu, directorul Atlassib, în timpul unei conferințe de presă. Noua investiție este cifrată la 3,5 milioane de euro, potrivit reprezentanților companiei Atlassib. „Suma depășește 8 milioane de euro, în ultimii trei ani. Doar investiția de acum este de 3,5 milioane (de euro n.r.) fără TVA. Investim în siguranța călătorilor noștri, în confortul călătorilor noștri și ne dorim ca ei să aibă o călătorie cât mai plăcută. Vedeți și autocarul Premium unde confortul este ridicat. Am ajuns să spunem că este mai confortabil decât avionul, deoarece spațiul între scaune este foarte mare. Siguranța este sporită, dat fiind faptul că domnii de la Mercedes au adus sisteme suplimentare de siguranță pasivă, care să ferească călătorii de accidente și evenimente neplăcute”, a precizat Oprea Carabulea, reprezentantul patronatului companiei Atlassib. Noile autocare au fost predate vineri companiei Atlassib de patru reprezentanți de seamă ai Mercedes-Benz și Daimler, printre care Wolfgang Frommer și Rolf Rosendaal din partea Daimler și, respectiv, Bogdan Aldea și Ionuț Stoica, din partea Mercedes-Benz România. „Investiția de astăzi reprezintă un respect față de mediu, un respect față de călător și o investiție în eficientizarea costurilor. Autocarul este echipat cu motorizare Euro 6, de ultimă generație, motoare care asigură un nivel scăzut al gradului de poluare. De aceea, respect față de mediu. Siguranța pasagerilor este pe primul plan. Mașinile sunt echipate cu o serie de echipamente de siguranță activă și pasivă, elemente care ridică normele de securitate. Astfel, pot menționa sistemul de asistență la frânare, sistem care, atunci când apare o situație de urgență, acționează avertizând șoferul asupra pericolului. Sistemul de menținerea direcției de mers. În momentul în care există tendința de a se părăsi direcția de mers, îl avertizează pe șofer. Practic, șoferul este în imposibilitatea de a greși. Pentru firmă, pentru utilizator, investiția în fiabilitate, costuri reduse de operare, reprezintă principalul beneficiu”, a precizat Bogdan Aldea, director de vânzări și marketing al Mercedes-Benz România. Tot vineri, cel de-al șaptelea membru al clasei superioare de confort se va adăuga flotei ‘PREMIUM’. Cursele Premium sunt un concept lansat în 2014, în premieră, de compania Atlassib. Totul a început cu un autocar Premium, cunoscut de călători drept „autocarul vișiniu”. În prezent, autocarele Premium au un grad mediu de ocupare de 80%. Acestea călătoresc pe ruta România-Italia, aici fiind cea mai mare comunitate de români din străinătate. Toate cele 15 autocare noi beneficiază de dotări suplimentare, pentru a oferi călătorilor condiții deosebite de siguranță și confort la bord pe parcursul călătoriei. Este un moment important pentru Atlassib, care dorește astfel să arate că în continuare investește in siguranță, calitate și confort, ducând mai departe programul demarat cu șapte ani în urmă alături de Mercedes-Benz, partenerul principal al acestei campanii. Cu această ocazie, reprezentanții Atlassib au anunțat că au adăugat în sigla companiei steagul României. „Am reîmprospătat imaginea firmei, (…) adăugând steagul României în sigla noastră. Noi, sibienii, dorim să dovedim că și românii pot face performanță, și românii pot oferi servicii de calitate, și românii pot însemna ceva în Europa”, a spus Oprea Carabulea. În prezent, Atlassib deservește 37 de linii internaționale în 14 țări din UE, din Grecia până în Scandinavia, până în Portugalia și Scoția. Anual, o jumătate de milion de pasageri călătoresc cu Atlassib. Ponderea cea mai importantă o are Italia, urmată de Germania și Spania. „Tendințele sunt de creștere a pieței în Spania, o ușoară scădere a pieței în Italia, care e compensată de creșterile pe Germania, Marea Britanie. Ca o noutate cu care am venit noi pe piața transportului internațional de persoane este linia de Scoția, care a început să își formeze clientela. În acest moment, tendința e de trei autocare pe săptămână, pe această linie. O creștere pe piața din țările scandinave”, a adăugat Daniel Micu, directorul Atlassib. Autocarele Atlassib parcurg în fiecare an aproape 49 de milioane de kilometri în Europa. În prezent, Atlassib își menține poziția de lider al pieței transportatorilor internaționali de persoane din România.