Un muzeu de artă din Los Angeles transformă opere de artă clasice în meme-uri, pe care le distribuie pe platforma de socializare Snapchat, pentru ca internauţii tinerii să vadă şi să cunoască lucrări importante aflate în patrimoniul acestei instituţii culturale, informează independent.co.uk.Lucy Redoglia, care se ocupă de buna funcţionare a conturilor pe care Los Angeles County Museum of Art (LACMA) le deţine pe reţelele de socializare, a ataşat cuvintele „Mmbop, ba duba dop” – o aproximare a versurilor cântecului “MMMBop”, unul dintre cele mai enervante hituri din anii 1990, lansat de trupa pop rock americană Hanson – unei fotografii ce prezintă pictura „Three Young Musicians”, realizată de artistul francez Antoine Le Nain, în 1630, şi a distribuit-o pe Snapchat, o platformă de socializare online, ai cărei utilizatori au, în medie, vârsta de 18 ani. Astfel, a rezultat un meme (o imagine reprezentativă pentru o atitudine, mod de a gândi, reacţiona, n.r.), care a fost vizualizat de peste 60.000 de ori pe Snapchat, dar a fost distribuit şi pe alte platforme online, precum Twitter şi Facebook.Lucy Redoglia încearcă, prin intermediul reţelelor de socializare, să apropie tinerii de arta clasică. Ea distribuie pe internet câte trei astfel de meme-uri pe săptămână, fiecare fiind realizat dintr-o fotografie a unei opere de artă aparţinând colecţiei muzeului, ce cuprinde apoximativ 120.000 de lucrări, şi o frază din cultura pop.De exemplu, o pictură ilustrând două tinere femei, realizată de artistul eneglez Thomas Sully (1783 – 1872), a fost asociată cu textul „Stop trying to make fetch happen” – din filmul „Fete rele/ Mean Girls”(2004). Totodată, tabloul „Portrait of Pieter Tjarck”, de Frans Hals, a fost „îmbunătăţit” cu o pereche de ochelari de soare şi textul „Deal with it”.Majoritatea galeriilor de artă folosesc tot mai mult reţele de socializare, dar faptul că muzeele abordează cu umor mediatizarea propriilor colecţii pentru a atrage un public tânăr este încă un teritoriu puţin exploatat, potrivit independent.co.uk.