Nouă din zece adulți care locuiesc în zonele urbane din România dețin un card bancar și efectuează plăți cu acest tip de instrument, în medie, de două ori pe săptămână, arată un studiu MasterCard privind particularitățile comportamentului la plată al românilor, dat publicității vineri. Principalul motiv pentru care 75% dintre românii care aleg să utilizeze cardul pentru plata cumpărăturilor în magazine este faptul că, în acest fel, nu trebuie să mai poarte numerar, în timp ce pentru aproape jumătate (49%) este important timpul economisit la cumpărături, atunci când plătesc cu cardul. Rezultatele studiului confirmă tendința de maturizare a pieței plăților electronice, și relevă faptul că 97% dintre cei care efectuează plăți cu cardul zilnic sau o dată la două-trei zile, fac acest lucru pentru cumpărăturile curente. Tehnologia contactless începe să intre tot mai mult în rutina consumatorilor, 15% dintre respondenți afirmând că plătesc în acest fel. De asemenea, cercetarea arată că gradul de educație financiară în România nu este motivul principal atunci când cumpărătorii aleg să plătească în numerar, în detrimentul cardului. În general, românii nu plătesc cu cardul când comercianții nu le oferă această posibilitate, 50% dintre respondenți afirmând că acesta este principalul motiv atunci când nu folosesc cardul la cumpărături. Pe de altă parte, numai 1% dintre respondenții de toate vârstele au motivat că nu știu să plătească prin intermediul cardului, în timp ce 65% dintre cei întrebați aleg plata cu cardul datorită ușurinței în utilizare. ‘Plata cu cardul este un gest obișnuit în țările europene, precum a arunca gunoiul la coș sau a recicla pentru a proteja mediul și ne bucurăm să vedem că și în România ea începe să fie normalitatea și nu excepția. Vom continua proiectele de educație financiară și parteneriatele strategice cu stakeholderi precum Guvernul României și ANPCPPSR-InfoCons, pentru a stimula și a face mai ușoară folosirea cardului, contribuind astfel la albirea economiei și la un mediu de business mai sănătos’, a precizat Cosmin Vladimirescu, manager general pentru România al MasterCard. Studiul a mai arătat că 60% din totalul respondenților incluși în studiu preferă să utilizeze cardul pentru plata facturilor. Dintre aceștia, doar 12% se deplasează la chioșcurile dedicate plăților facturilor, în timp ce majoritatea aleg să realizeze plata facturilor online, prin completarea datelor cardului într-un formular. Principalele avantaje ale plății online cu cardul constau, pentru 52% dintre respondenți, în timpul economisit, precum și comoditatea utilizării cardului la plată. Totodată, 51% dintre utilizatorii de carduri apreciază că, plătind online cu cardul, pot face cumpărături de oriunde și oricând doresc. Bărbații sunt mai deschiși plăților online cu cardul, 58% dintre aceștia obișnuind să efectueze plățile astfel, spre deosebire de 48%, în cazul femeilor. Acest lucru este parțial determinat și de faptul că acestea preferă, într-o măsură semnificativ mai mare decât bărbații, să vadă produsele înainte de a le plăti.