Supermarket

Efectul reducerii de TVA: consumul de alimente a crescut cu 22% în iunie

Supermarket

Supermarket

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a avansat în luna iunie cu 7,9% (ca serie brută) comparativ cu aceeaşi lună din anul precedent, creşterea fiind ajutată de alimente, băuturi şi tutun, unde vânzările s-au majorat cu 22% şi vânzările de produse nealimentare (plus 1%) şi de creşterea comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule (plus 1,3%), arată datele Institutului Naţional de Statistică.Creşterea vânzărilor de alimente, băuturi şi tutun în iunie vine în contextul în care această lună a fost prima în care s-a aplicat TVA redus de la 24% la 9% la alimente şi băuturi non-alcoolice.Miza scăderii de TVA este creşterea consumului, dar şi reducerea evaziunii fiscale din anumite domenii aşa cum este carnea. Primul sector care a beneficiat de TVA de 9% a fost pâinea, de la 1 septembrie 2013.Faţă de luna mai, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a avansat cu 4,2%, în timp ce vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 11,7% (ca serie brută), mai arată datele INS.În primul semestru, indicatorul a crescut cu 4,8% faţă de perioada similară a anului trecut, datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (plus 11,5%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (plus 5,8%).   Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,9%.