Întreprinderea de Stat ”Poșta Moldovei” a lansat aplicația mobilă ”Factura” ce va permite populației să achite utilităţile prin intermediul telefonului mobil. Utilizatorul va putea alege serviciile care dorește să le achite, iar aplicația va genera un cod, care va fi prezentat operatorului de la oficiul poștal pentru procesarea și primirea plății, informează MOLDPRES.Cu începere de la 1 septembrie 2015, potrivit unei hotărîri de Guvern, prestațiile sociale care sînt achitate prin intermediul Băncii de Economii și Băncii Sociale, vor fi achitate prin intermediul oficiilor poștale.„Poşta Moldovei” mai anunţă că pregătește lansarea opțiunii de achitare electronică a facturilor, utilizînd cardul bancar. Concomitent, pentru fluidizarea rîndurilor și reducerea la minim a cozilor în oficiile poștale, urmează a fi pus în aplicare sistemul „rîndul electronic”, care va fi testat în oficiul poștal central din mun. Chișinău, iar ulterior aplicat în toate oficiile poștale cu un flux mare de persoane.”În decurs de un an ”Poșta Moldovei” gestionează aproximativ 10 miliarde de lei, iar majorarea fluxului financiar cu încă 10 la sută nu este o dificultate. Totuși, numărul de persoane deservite sporește. De aceea, negociem deschiderea a 10 oficii poștale noi în municipiul Chișinău și Bălți”, a menţionat Sergiu Batiușca, directorul general adjunct al întreprinderii. El a mai adăugat că, în caz dacă va fi nevoie, va fi mărit și numărul de angajați „pentru a face față fluxului de persoane și a asigura achitarea plăților sociale la timp.”