Studiu GfK România: Televizoarele și ceasurile inteligente, pe lista de preferințe a tinerilor români

GfK TEMAXTelevizoarele și ceasurile inteligente câștigă din ce în ce mai mult teren în rândul tinerilor români, 70%, respectiv 34% dintre aceștia afirmând că își doresc asemenea dispozitive, potrivit rezultatelor studiului Omnibus, realizat de GfK România și dat publicității joi.

Pe acest segment de tehnologie, aproape 20% dintre românii din mediul urban spun că au auzit de smart TV și îl utilizează deja, iar peste 35% declară că au auzit și le-ar plăcea să îl folosească. De asemenea, 70% dintre adolescenții cu vârste între 15 și 17 ani au afirmat că își doresc un televizor inteligent prin prisma integrării funcționalității de accesare a internetului. Conform GfK România, după smart TV, produsul care se bucură de cea mai mare popularitate în perioada aceasta este ceasul inteligent /smartwatch/. Astfel, deși în rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare pentru ceasurile inteligente este foarte mic, sub 2%, dorința de a avea un asemenea terminal îi animă pe 34% dintre cei chestionați. Un alt domeniu care îi atrage pe tineri este cel reprezentat de serviciile de stocare în cloud, cu 25% dintre sufragii pe categoria de vârstă 18-24 de ani. În același timp, 10% dintre românii din mediul urban utilizează deja acest tip de serviciu. Pe locul al treilea în top se situează plățile realizate de pe mobil. În acest caz, unul din 20 de români din mediul urban realizează plăți ‘în mișcare’, însă de 3 ori mai mulți și-ar dori să realizeze o astfel de operațiune. Utilizatorii se dublează în rândul tinerilor între 18 și 24 de ani. Rezistența cea mai mare în utilizare o întâlnim tot în rândul plăților de pe mobil (18%), dar și în rândul autentificării biometrice (18%). Puțin peste două procente au folosit până în prezent acest tip de autentificare, în vreme ce 14% ar folosi-o, iar aproape două treimi nici nu au auzit de ea. Pe de altă parte, creșteri notabile se remarcă și în studiile GfK din Europa, unde majoritatea vânzărilor în piața de device-uri portabile vin din zona de sănătate și de fitness (aproape 60%) și din cea reprezentată de ceasurile inteligente (peste 20%). Studiul a fost realizat de GfK România pe un eșantion de 573 de respondenți din mediul urban, cu vârsta de peste 15 ani, în perioada 27 aprilie — 15 mai, iar metoda folosită a fost cea a interviurilor față în față. Cercetarea are o marjă de eroare de+/-3% .GfK România este prezentă pe piața locală din anul 1992, iar în prezent este institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de 16,2 milioane euro, raportată în 2014. Activitățile companiei sunt structurate în două sectoare, respectiv Consumer Choices și Consumer Experiences.