Cozile de tiruri la frontiera cu Bulgaria, prin Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu – Ruse, se întind pe aproximativ cinci kilometri la ieșirea din țară, deoarece se circulă pe o singură bandă din cauza lucrărilor de reabilitare la partea română a „Podului Prieteniei”, a precizat sâmbătă, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al IPJ Giurgiu, Cristian Șuță. „Cozile de tiruri la frontieră se întind acum pe o lungime de aproximativ cinci kilometri. În ultimele zile mai scăzuseră în intensitate, dar acum este și final de săptămână și mulți vor să iasă din țară pentru diferite plimbări în străinătate. Mai sunt și tirurile care transportă marfă perisabilă. În zona de frontieră dar și pe DN 5 Giurgiu-București sunt echipaje de poliție care patrulează și au misiuni privind fluidizarea traficului, au grijă să nu existe blocaje la intrarea în țară, la intrarea în municipiu sau pe DN 5, astfel, tirurile nu sunt lăsate să staționeze la intrarea în municipiu tocmai pentru a nu crea blocaje și nici pe teritoriul satului Remuș învecinat cu municipiul Giurgiu pentru a nu crea disconfort locuitorilor din zonă. Cert este că prioritatea la trecerea frontierei o au autoturismele și microbuzele cu turiști și tirurile care transportă marfă perisabilă, dar se acordă atenție și celorlalți participanți la trafic, pentru că toți șoferii trebuie să se încadreze într-un anumit timp de deplasare și nu își permit întârzieri”, a subliniat Cristian Șuță, care a atras atenția că un autoturism care iese din țară poate aștepta și o oră trecerea frontierei. otrivit acestuia, se circulă pe o singură bandă din cauza lucrărilor de reabilitare, tot carosabilul fiind curățat până la armătura de fier a podului. Totodată, carosabilul pe care se poate circula a fost afectat din cauza caniculei din ultima perioadă și s-au format ‘dune’, iar acum aceste gropi sau șanțuri formate în carosabil s-au umplut cu apă din cauza ploilor abundente. Lucrările de reabilitare la „Podul Prieteniei” au început în luna aprilie și sunt programate a se finaliza la sfârșitul acestui an. Este însă posibil ca aceste lucrări să se deruleze până în primăvara anului viitor, în funcție de condițiile meteorologice care vor permite sau nu efectuarea lucrărilor și în anotimpul rece.