Românii au cheltuit peste un milion de euro în perioada 15 iunie – 15 august 2015, pe produse din categoriile cărți și materiale didactice, fashion și turism, conform unei analize realizată de o companie de performance marketing, remisă miercuri AGERPRES.
În perioada analizată, cea mai mare achiziție online din categoria cărți și materiale didactice, conform analizei platformei 2Parale, s-a ridicat la aproximativ 3.500 de lei, în timp ce la categoria fashion, cea mai semnificativă achiziție înregistrată în vara lui 2015 este de aproximativ 3.300 de lei. În ceea ce privește turismul, cea mai mare sumă plătită online pentru achiziționarea unui bilet de avion este de aproximativ 10.000 de lei.
‘Chiar dacă, în timpul verii, piața de e-commerce scade ca urmare a concediilor, numărul de comenzi online crește semnificativ de la un an la altul.
Analizând industriile cele mai profitabile din e-commerce-ul românesc în vara acestui an, am observat că preferințele românilor în materie de cumpărături online sunt influențate de factori precum serviciile extra de care pot beneficia, disponibilitatea promoțiilor și a reducerilor, diversitatea produselor și a serviciilor oferite sau programele de loializare ale vânzătorilor. Pentru toamna lui 2015, vom asista și la o creștere a categoriilor de IT&C și produse pentru copii, pe lângă trendul deja ascendent al cărților, materialelor didactice și fashion-ului, odată cu perioada back to school și Black Friday’, a spus Dorin Boerescu, CEO al companiei de performance marketing.
Cel mai căutat produs online în vara lui 2015 a fost reprezentat de rochii. Cumpărăturile online de rochii au crescut cu 60% față de perioada similară a anului trecut. În schimb, costumele de baie au fost în scădere cu 28% față de aceeași perioadă a anului 2014, ceea ce indică un trend de cumpărare care se îndreaptă spre offline pentru această categorie de produse.
Perioada din zi cea mai favorabilă pentru cumpărături online din categoriile cărți, fashion și turism, în intervalul 15 iunie — 15 august, a fost prânzul. Intervalele orare la care s-a atins vârful de vânzări online au fost: 14,00-15,00 (1.601 de cumpărături online) — pentru produse din categoria cărți și materiale didactice, 15,00 — 16,00 (1.112 de cumpărături online) — pentru produse de fashion și 13,00-14,00 (29 de cumpărături online) — pentru produse și servicii de turism.
Referitor la zilele preferate de români pentru cumpărături online în vara lui 2015, cărțile și materialele didactice s-au cumpărat cu preponderență în zilele de marți, în timp ce miercurea și lunea au fost favorabile cumpărăturilor din categoriile de fashion, respectiv turism.