Programul „Read and Ride” (Citește și Pedalează) introdus în clase din școli primare americane a reușit să-i facă pe copii să citească și să facă mișcare în același timp cu rezultate surprinzătoare, relatează cotidianul spaniol ABC.
Creat în 2010 de un consilier din Carolina de Nord, Scott Ertl, programul „Read and Ride” îmbină activitatea fizică moderată cu lectura. Cu alte cuvinte, mens sana in corpore sano.
Ideea i-a venit lui Scott Ertl în timp ce se afla pe o biciletă statică și citea. S-a gândit atunci că „multor copii li s-ar părea distractiv să citească în timp ce fac mișcare” și i-a transmis această idee directorului școlii elementare Ward din Winston-Salem, unde lucra.
Experimentul a început cu o bicicletă așezată într-un colț al clasei. Ideea a fost atât de bine primită încât în scurt timp a fost nevoie de mai multe biciclete, pentru o clasă întreagă, iar elevii au început să citească în timp ce pedalau în sesiuni de câte 15-20 de minute.
Treptat, programul „Read and Ride” s-a extins la alte școli din Carolina de Nord și din alte state ale SUA. Combinația dintre „biclă” și cărți contribuia la arderea caloriilor și îi ajuta pe copii să învețe mai mult și mai bine.
Analizele au evidențiat că rezultatele școlarilor care petrecuseră mai mult timp în cadrul acestui program se îmbunătățiseră simțitor iar capacitatea lor de lectură crescuse cu 83%. ‘Faptul de a citi pedalând este mai distractiv pentru mulți copii care se simt frustrați și își pierd răbdarea când citesc, iar pedalarea îi ajută să se elibereze de această frustrare’, a explicat Scott Ertl.
Acest sistem îi ajută pe elevii care nu sunt atrași de exercițiul fizic să facă mișcare. După cum relatează creatorul programului, ‘mulți școlari supraponderali trăiesc într-o luptă constantă cu activitățile sportive pentru că nu vor să fie totdeauna ultimii sau perdanți, în timp ce în cazul unei biciclete pot marca propriul lor ritm și pot face efort la nivelul lor, fără să se observe dacă pedalează mai încet”. În fond, ajută la combaterea problemei obezității infantile.