Breaking News

Cîmpeanu: Intervențiile pe care le realizăm în educație sunt absolut necesare

Ministrul Educației și Cercetării Științifice, Sorin Cîmpeanu, a declarat marți, la Parlament, că „intervențiile” care se fac în sistemul educațional sunt absolut necesare și așteptate de sistem.

„Intervențiile pe care le realizăm în momentul de față în educație sunt absolut necesare, cerute, așteptate de sistem, sunt intervenții absolut punctuale. Ele trebuie să se înscrie într-o viziune generală de ansamblu care să permită obținerea de rezultate în educație prin aplicarea unor măsuri coerente și, după aceea, consecvente pe o durată mult mai mare decât este aceea a unui mandat de ministru. În momentul în care am preluat Ministerul Educației am găsit un ritm de reformare a programei școlare care conducea la finalizarea revizuirii programelor școlare în anul 2024.

Am găsit de cuviință că este prea mult și prin implementarea în paralel a noii programe în clasa a V-a și a IX-a, a VI-a și a X-a, a VII-a și a XI-a, a VIII-a și a XII-a am putea finaliza această reformă curriculară. Este absolut necesară, restul sunt intervenții punctuale, în anul 2020. Consider și susțin că mai repede de atât nu se poate modifica un sistem precum cel al educației”, a afirmat ministrul.

Referindu-se la autorizațiile sanitare pentru școli, ministrul Educației a spus că aceste probleme trenează de foarte mult timp, iar termenul înaintat de președintele Klaus Iohannis, anul 2018, pentru a rezolva în cea mai mare parte aceste autorizații de funcționare, este unul realist.

În ceea ce privește examenul de Bacalaureat, Cîmpeanu a menționat că anual, în medie, 82.000 de absolvenți de liceu nu obțin diploma.

„Pe ultimii cinci ani cifra exactă este 410.000 absolvenți de liceu fără Bacalaureat. Cei care nu au promovat examenul de Bacalaureat au acea atestare a competențelor care este foarte importantă, dar nu la fel de importantă ca o diplomă de Bacalaureat pentru identificarea unui loc pe piața muncii. Recunosc că este o mare problemă cu acest număr de absolvenți. Am spus că la liceu nu trebuie să intre în clasa a noua cei care nu iau cel puțin nota cinci”, a afirmat Cîmpeanu.

Potrivit acestuia, este nevoie de un acord asupra planului cadru privind numărul de discipline care trebuie studiate.

„Toată lumea spune că avem mult prea multe discipline. Aceste planuri cadru se elaborează de către IȘE. Am solicitat constituirea unor comisii foarte largi de elaborare și de validare a planurilor cadru. Este vorba de disciplinele pe care le vor studia copiii noștri de la clasa a V-a până la clasa XII-a. De abia după ce vom avea un acord asupra planurilor cadru — și termenul este ianuarie 2016 — putem să trecem la realizarea planurilor cadru începând cu ianuarie 2016 până în iunie 2016 cel puțin pentru clasele V, VI, VII, VII, IX, în așa fel încât să poată fi validate, iar în septembrie 2016 să putem demara procesul de realizare a manualelor cu tot ceea ce presupune”, a mai declarat reprezentantul Ministerului Educației.