„În această dimineață, a apărut o defecțiune la sistemul cardului de sănătate, dar acest lucru nu trebuie să blocheze accesul pacienților la servicii medicale sau să îl îngreuneze. Există normele de utilizare a cardului de sănătate în care este prevăzută această situație în care furnizorii trebuie să utilizeze cardul în sistem offline. Mai exact, introduc cardul în cititor, acolo rămâne o amprentă de timp locală, pentru că principalul rol al cardului este de a lăsa o amprentă de timp în sistem. Această amprentă va fi urcată în sistem în termen de 72 de ore”, a explicat Tănase.
Ea a precizat că acest lucru trebuie respectat de toți furnizorii aflați în relație contractuală cu Casa de Asigurări.
„În cazul în care mai sunt furnizori care nu își reamintesc acest lucru, CNAS a postat pe site pașii care sunt de urmat în această situație. Important este ca pacienții să nu aibă de suferit în astfel de situații”, a mai spus purtătorul de cuvânt al CNAS.
Potrivit acesteia, în prezent, specialiștii IT ai CNAS lucrează pentru remedierea problemei.