Exportatorii din Republica Moldova vor beneficia de granturi de cofinanţare din partea Băncii Mondiale

img15006235Exportatorii moldoveni vor beneficia de granturi în cadrul unei noi componente a Proiectului Ameliorarea Competitivității, lansată astăzi la Chişinău. Suma totală a granturilor de cofinanţare se ridică la trei milioane de dolari, informează MOLDPRES.

„Peste 450 de antreprenori au primit cofinanţare în sumă de 2,7 milioane de dolari pentru îmbunătăţirea afacerilor şi implementarea standardelor ISOP în cadrul primului proiect de ameliorare a competitivităţii. Încă 60 de antreprenori au avut acces la linia de credit în sumă de 22 milioane de dolari pentru investiţii în mijloace circulante”, a menţionat azi, în cadrul conferinţei de presă ţinută cu ocazia lansării proiectului, vicepremierul Stephane Bride, ministru al Economiei.

Oficialul a menţionat că Republica Moldova are experienţa „unui parteneriat eficient cu echipa Băncii Mondiale, de aceea aşteptările de la actualul proiect sînt foarte mari”. Mijloacele oferite de instituţia financiară internaţională vor fi utilizate pentru a spori calitatea produselor şi serviciilor, a optimiza procesele interne de business, a îmbunătăţi imaginea companiei şi a identifica parteneri noi.

„Finanţarea oferită de Banca Mondială este şi un suport pentru implementare Acordului de Liber Schimb cu Uniunea Europeană”, a spus Stephane Bride.

„Prin intermediul Proiectului Ameliorarea Competitivității Republica Moldova va reforma sistemul de reglementare a afacerii, astfel încît să fie mult mai simplu de a desfăşura o afacere. În al doilea rînd, acest proiect va acorda asistenţă şi va ajuta companiile să acceseze resurse pe termen mediu şi lung”, a declarat șeful Oficiului Băncii Mondiale din Moldova, Alex Kremer.

El a mai adăugat că proiectul va ajuta companiile să acceseze servicii de dezvoltare a afacerii pentru a putea exporta produsele sale.

Şeful Oficiului BM a menționat că vor fi acordate circa 300 de granturi de cofinanţare, în sumă de pînă la 200 mii de lei fiecare.