Delphi și Tula colaborează la o tehnologie care va asigura o reducere mai mare de 15 până la 20 la sută la combustibil în comparație cu testul unui ciclu EPA la un GMC Yukon Denali – acest lucru grație unei noi abordări tehnologice a unei companii din Silicon Valley, fondată de către un inventator care nu avea deloc cunoștințe despre motoare. Motoarele moderne pe benzină controlează cu atenție amestecul de combustibil și aer, pentru a oferi un raport precis pe care inginerii îl numesc stoichiometric. Puterea motorului este controlată prin limitarea fluxului de aer. În majoritatea condițiilor de conducere a vehiculelor, accelerația rămâne aproape închisă, acest lucru fiind cunoscut că împiedică economia de combustibil. Conceptul Tripathi înseamnă a face exact opusul. Tula a venit cu un sistem care ține intenționat accelerația aproape complet deschisă și, în schimb, utilizează un software pentru a controla numărul de cilindri pe combustie. Conducătorul auto rareori are nevoie de capacitatea completă a puterii generate de V-8, astfel încât camionul rulează cu cel mai mic număr de cilindri necesari pentru a face cuplul. Tula numește acest software Dynamic Skip Fire. „Imaginați-vă că vă aflați pe autostradă conducând un Yukon la 70 mile pe oră (110 km/h)”, a explicat Jeff Owens, director de tehnologie la Delphi. „Ai nevoie de aproximativ 30 de cai putere doar pentru a menține această viteză, care este doar o fracțiune din 403 de cai puterepe care motorul dumneavoastră V-8 îi poate livra. „Gândiți-vă în acest fel. Motorul nu mai are nevoie să opereze cu un număr fix de cilindri. Tula a introdus, în esență, un motor cu dimensiuni continuu variabile. Se poate lucra pe orice combinație de la zero până la opt cilindri.” CEO-ul și Președintele Tula, Scott Bailey, a fost de acord cu Owens. „Este ceva nebunesc și obișnuit în același timp. Tehnologia reevaluează situația de până la 32.000 de ori pe minut, astfel încât acesta să găsească întotdeauna cilindrii cei mai potriviți pentru combustie pentru a asigura un cuplu foarte eficient, menținând în același timp manevrabilitate excelentă pentru condus. Acest Yukon poate face cea mai mare parte a ciclului EPA în oraș cu doar 2.4 cilindri sau mai puțini. Dar niciodată nu simți sau auzi vibrații frecvente inacceptabile ale sistemului de propulsie sau ale corpului motorului. Este la fel de liniștit, ușor și puternic ca orice alt GMC Yukon produs.” „Se întâmplă atât de repede încât șoferul nu sesizează niciodată. Aceasta este caracteristica atât de uimitoare a acestei tehnologii. Nu observați nici o diferență în modul în care vehiculul performează, dar veți obține economii de combustibil cu 17 la sută mai bune”. Și, deși Dynamic Skip Fire a fost prezentat pentru prima dată pe un motor de 6.2 litri V-8, este aplicabil întregii game. Important este că oferă un avantaj excelent pentru reducerea dimensiunilor motoarelor turbo GDI. Inginerii de la Delphi și Tula lucrează în prezent împreună pe un vehicul de demonstrație turbo GDI. Până anul viitor, se așteaptă ca Dynamic Skip Fire să ofere un avantaj suplimentar de 10 la sută economie de combustibil pentru o mașină de dimensiuni medii, propulsată de un motor turbo cu 4 cilindri (1.8L). Bailey a spus că această tehnologie este o soluție mult mai rentabilă decât alte opțiuni concurente. După ce integrarea tehnologiei Dynamic Skip Fire va deveni mai răspândită, capacitatea de a livra economie de combustibil în procente cu două cifre la un nivel scăzut al costurilor oferă o tehnologie de foarte mare valoare într-un moment în care industria este într-o căutare mai intensă decât oricând pentru a îmbunătăți eficiența. Delphi a anunțat investițiile sale în compania de software din San Jose din luna iulie. Împreună, Delphi și Tula prezintă această tehnologie producătorilor OEM din întreaga lume. Investiția Delphi în Tula oferă acces la toate detaliile fine ale tehnologiei Dynamic Skip Fire. Acest lucru asigură Delphi o poziție din care să dezvolte un hardware mai eficient și rapid pentru comanda supapelor și electronice care îndeplinesc cerințele de performanță și durabilitate. De remarcat că Delphi este singura companie care oferă atât sisteme de management, cât și tehnologii pentru supapele motorului, care permit Delphi să maximizeze beneficiile Dynamic Skip Fire. În plus, Delphi are o istorie lungă și bogată în controlul sistemelor de propulsie ale motorului, management electronic al combustibilului și dezvoltarea senzorilor. Delphi oferă hardware-ul său într-un pachet cu software-ul Tula, oferind sisteme integrate și performanță îmbunătățită. Delphi are o poziționare unică pe trei piețe strategice (China, Europa și SUA), care se confruntă, de asemenea, cu cele mai stricte reglementări privind eficiența consumului de combustibil și a emisiilor. Dynamic Skip Fire este proprietate a Tula, în care Delphi a investit. (E.M.)