O companie din România deține, în medie, 10 dispozitive de pe care poate accesa internetul fix, în timp ce 92% dintre companiile care utilizează conexiunea mobilă la internet accesează informații printr-un smartphone cu abonament de telefonie, relevă două studii de piață comandate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații /ANCOM/ privind comportamentul de consum al internetului fix și internetului mobil în societățile comerciale și instituțiile publice autohtone. Conform rezultatelor studiului privind utilizarea internetului fix, 64% dintre cei care utilizează și internet mobil spun că folosesc mai degrabă internetul fix în clădirea în care își desfășoară activitatea compania/instituția, cel mobil fiind accesat de obicei în deplasări sau când nu funcționează internetul fix. Persoanele juridice folosesc internetul fix mai ales pentru e-mail (98%), browsing (87%) și tranzacții bancare (79%). Principalele criterii de alegere a furnizorului de internet fix sunt disponibilitatea serviciului de relații cu clienții și timpul de intervenție în caz de urgențe (84% dintre respondenți considerând că acesta este foarte important sau destul de important, procentul ajungând chiar la 94% în cazul companiilor cu peste 50 de angajați), fiind urmat de prețul abonamentului (82%), de viteza maximă de transfer (77%) și de posibilitatea de a oferi un pachet de servicii care să conțină și internet fix (77%). Din rezultatele primului studiu mai reiese faptul că o companie deține, în medie, 10 dispozitive de pe care poate fi accesat internetul fix, însă doar 8 dintre acestea sunt și conectate. Cele mai multe companii accesează internetul fix de pe calculator/desktop (85%), laptop/notebook (75%) și tabletă (34%). De asemenea, aproape trei sferturi dintre respondenți (73%) afirmă că nu au schimbat nimic în ultimele 12 luni la serviciile de internet fix folosite în companie/instituție. Doar 8% au renunțat la un furnizor cu totul, iar 20% au schimbat planul tarifar, păstrând furnizorul. De asemenea, peste două treimi dintre respondenți (69%) au afirmat că nu vor schimba nimic la conexiunea/conexiunile de internet fix în următoarele 12 luni. Pe de altă parte, studiul privind utilizarea internetului mobil în rândul persoanelor juridice arată că 92% dintre companiile ce utilizează internet mobil îl folosesc printr-un telefon/smartphone cu abonament de telefonie, 6% printr-un telefon/smartphone cu cartelă preplătită, iar 36% utilizează tablete sau stick-uri USB pentru calculator/laptop. Acestea din urmă sunt mai des utilizate în cadrul companiilor cu cifră de afaceri de peste un milion de euro (64%), precum și în cele cu cel puțin 50 angajați (41%). În medie, a reieșit că organizațiile chestionate dețin 6 SIM-uri conectate la internet mobil. Internetul mobil este folosit zilnic sau aproape zilnic de 88% dintre angajați, în numai 4% dintre companii acesta fiind utilizat cel mult de două-trei ori pe lună. Angajații din firmele mici, din domeniul comercial sau instituțiile publice sunt cei care, într-o pondere mai mare, sunt utilizatori sporadici de internet mobil, dar chiar și în cazul lor ponderea de utilizare zilnică nu scade sub 76%. Accesul la internet mobil se face în special pentru e-mail, browsing și transfer de fișiere, indiferent de modalitatea de conectare utilizată. Un procent de 87% dintre organizațiile chestionate nu a schimbat furnizorul de servicii de internet mobil în ultimele 12 luni, în timp ce majoritatea a declarat că, în următoarele 12 luni, este foarte probabil sau probabil să nu schimbe furnizorul. Potrivit ANCOM, studiul privind utilizarea internetului fix în companii/instituții a fost realizat de Mercury Research în perioada noiembrie 2014 — ianuarie 2015, pe un eșantion de 1.499 de persoane, fiind reprezentativ la nivel național pentru persoanele juridice care folosesc servicii de acces la internet la puncte fixe în România. Marja de eroare este de ą2.6%, la un nivel de încredere de 95%. Totodată, studiul privind utilizarea internetului mobil în companii/instituții a fost realizat pentru ANCOM de International Consulting Expertise în colaborare cu CCSAS, pe un eșantion de 1.640 persoane juridice din România care folosesc servicii de internet mobil, cu o eroare maximă de +/-2,53%, la un nivel de probabilitate de 95%.