Dealerii auto vor putea fi amendați cu cel mult 100.000 de lei dacă se constată că au fost afectate interesele economice ale consumatorilor, a declarat joi, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Marius Dunca, într-o conferință de presă. ‘Deocamdată nu am primit nimic, nicio sesizare din partea consumatorilor dar voi avea astăzi (joi — n.r.) o întâlnire cu miniștrii Transporturilor și Mediului și vom vedea care sunt pagubele (în afacerea noxelor de la Volkswagen — n.r.). Dacă au fost afectate interesele economice ale consumatorului o să îi sancționăm (dealerii — n.r.). Dacă respectivii consumatori nu au avut informațiile necesare când au achiziționat produsul și au fost în imposibilitate să aleagă în cunoștință de cauză. Dacă acesta (consumatorul — n.r.) a fost păcălit s-ar putea sancționa practicile ilegale, incorecte iar amenzile pleacă de la 20.000 la 100.000 de lei’, a precizat Dunca. Constructorul auto german Volkswagen a anunțat miercuri că va prezenta, în octombrie, soluțiile și măsurile tehnice care vor fi adoptate pentru corectarea caracteristicilor privind emisiile vehiculelor diesel în condițiile în care pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars este necesară o procedură de service. Clienții afectați urmează să fie informați despre corectarea caracteristicilor privind emisiile în ‘viitorul apropiat’, subliniază compania, care precizează, totodată, că vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile în prezent pe piață nu intră în categoria celor care urmează să fie verificate. Clienții care dețin astfel de autovehicule vor fi ținuți la curent în săptămânile și lunile următoare, iar toate mărcile afectate ale grupului urmează să înființeze website-uri naționale în acest sens. Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen. În același context, compania germană a anunțat, la începutul acestei săptămâni, că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari.