RAR: Nu avem date concrete privind numărul mașinilor Volkswagen dotate cu softul care permite manipularea testelor

Registrul Auto Român (RAR) nu dispune, în prezent, de date concrete privind numărul de autovehicule Volkswagen echipate cu motoare diesel dotate cu softul care permite manipularea testelor de emisii CO2, a declarat joi, pentru AGERPRES, Șerban Dobre, șeful Departamentului Poluare și Consultanță Tehnică din cadrul RAR. ‘Astăzi (joi — n.r.) are loc la Ministerul Transporturilor o primă întâlnire de lucru a grupului mixt înființat pentru analiza problemei Volkswagen. Deocamdată nu avem date concrete legate de numărul mașinilor Volkswagen echipate cu motoare diesel dotate cu softul care permite manipularea testelor de emisii. Avem niște informații la nivel macro, însă la nivel concret nu deținem astfel de date. Așteptăm din partea Autorității de omologare germane informațiile necesare. Acestea ar urma să ne parvină cel mai târziu într-o săptămână. În acest caz, vorbim despre motorul EA 189 care însă este însoțit de un cod specificat la fiecare autovehicul. Trebuie verificat acest cod’, a explicat Dobre.
Constructorul auto german Volkswagen a anunțat miercuri că va prezenta, în octombrie, soluțiile și măsurile tehnice care vor fi adoptate pentru corectarea caracteristicilor privind emisiile vehiculelor diesel în condițiile în care pentru circa cinci milioane de vehicule din marca Volkswagen Passenger Cars este necesară o procedură de service.
Clienții afectați urmează să fie informați despre corectarea caracteristicilor privind emisiile în ‘viitorul apropiat’, subliniază compania, care precizează, totodată, că vehiculele dotate cu motoare Euro 6 disponibile în prezent pe piață nu intră în categoria celor care urmează să fie verificate.
Clienții care dețin astfel de autovehicule vor fi ținuți la curent în săptămânile și lunile următoare, iar toate mărcile afectate ale grupului urmează să înființeze website-uri naționale în acest sens.
Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.
În același context, compania germană a anunțat, la începutul acestei săptămâni, că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari.