Scandalul emisiilor ar putea reprezenta ‘o amenințare existențială’ pentru Volkswagen

Volkswagen-Car-LogoNoul președinte al grupului Volkswagen (VW), Hans Dieter Poetsch, a avertizat că scandalul emisiilor ar putea reprezenta ‘o amenințare existențială’ pentru cel mai mare producător auto din lume, dar poate fi surmontabil, transmit Bloomberg și Reuters. Declarația a fost făcută săptămâna trecută, la sediul central al VW din Wolfsburg, într-o reuniune internă a directorilor companiei, se arată într-un articol apărut duminică în publicația germană ‘Welt am Sonntag’.
Citând surse care au dorit să-și păstreze anonimatul, ziarul anunță că bugetul de investiții planificat de VW până în 2018, în valoare de 100 miliarde de euro, va fi redus.
Dezvăluirile recente referitoare la faptul că liderul mondial al producției de autovehicule a instalat un soft care să falsifice emisiile de noxe ale mașinilor diesel au stârnit îngrijorări, potrivit cărora întregul concept „fabricat în Germania’ va avea de suferit.
Acțiunile Volkswagen au coborât, săptămâna trecută, până la un minim record al ultimilor patru ani, pe măsură ce autoritățile de reglementare din mai multe state au lansat investigații referitoare la producătorul auto german.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Agențiile de evaluare financiară Moody’s, S&P și Fitch au revizuit în scădere perspectiva atribuită ratingului companiei, ceea ce înseamnă că există riscul retrogradării VW.
Duminică, publicația germană ‘Bild am Sonntag’ anunța că o investigație internă la VW a arătat că unii ingineri au recunoscut că în 2008 a fost instalat un software care permitea mașinilor cu motor diesel să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale. Decizia ar fi fost luată deoarece inginerii au constatat că nu există nici un mod în care să poată fi îndeplinite cerințele privind standardele pentru emisii și controlul costurilor.
De asemenea, ‘Bild am Sonntag’ susține că softul ar fi fost instalat de compania germană Continental AG la motoarele diesel de 1,6 litri.
‘Nu avem informații privind utilizarea nepotrivită a tehnologiei noastre’, a declarat un purtător de cuvânt al Continental, Felix Gress.
Un purtător de cuvânt al VW a refuzat să comenteze informațiile din presa germană.