Mega Image se extinde cu încă 40 unităţi în acest an

Mega Image va mai deschide până la sfârşitul anului circa 40 de magazine, printre care unul în Băneasa, situat vizavi de Ikea, retailerul mizând pe afaceri de 650-700 milioane euro, în creştere cu aproape 30%, a declarat sâmbătă directorul de marketing al companiei, Adrian Nicolaescu.

În 2014, retailerul a avut o cifră de afaceri de 550 milioane euro, iar pentru acest an estimează un nivel de 650-700 milioane euro.”Până la finalul anului estimăm să mai deschidem încă 40 de magazine, depinde şi de condiţiile meteo. Anul trecut, în ultimele două luni am deschis 48 de magazine”, a afirmat Nicolaescu într-o conferinţă MasterCard.Magazinul din nordul Bucureştiului, situat vizavi de Ikea, are circa 2.000 de metri pătraţi, la care se adaugă anexele.Nicolaescu a subliniat că strategia lanţului de supermarketuri este să ajungă la clienţii săi la o distanţă de 500 de metri, astfel că există încă un potenţial semnificativ de extindere atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe, Mega Image vizând zonele pe direcţia Braşov-Bucureşti-Constanţa.El a menţionat că retailerul s-a retras însă cu magazinele din Piteşti, întrucât modelul său de business nu se potrivea clienţilor locali.Lanţul de supermarketuri a anunţat în iunie că va închide cele patru magazine pe care le deţinea în Piteşti, întrucât unităţile nu aveau vânzări suficient de mari încât să permită menţinerea activităţii comerciale. La Piteşti, compania avea două magazine Shop&Go şi două unităţi Mega Image.În ceea ce priveşte comportamentul de plată al clienţilor, aceştia au efectuat 20% din totalul tranzacţiilor cu cardul în acest an. Prin extrapolarea unei zi de vânzări la nivelul întregului an, reiese că Mega Image ar avea 173 milioane de tranzacţii, cu un coş mediu al cumpărăturilor sub 35 de lei.”Prima barieră a clientului pentru plata cu cardul în magazin este casierul, clientul este reticent să înmâneze cardul persoanei de la casa de marcat. Dacă ponderea s-ar inversa şi am avea 80% tranzacţii cu cardul, toată lumea ar fi fericită. Pentru noi ar fi costurile mai mici, în ceea ce priveşte sistemul de monitorizare video şi stocarea informaţiilor pe servere, iar timpul de plată ar fi un câştig şi pentru magazin şi pentru client, mai ales dacă plata este contactless”, a adăugat Nicolaescu.Plăţile contactless, care se pot realiza direct de către client prin apropierea cardului de POS, pentru cumpărături de maxim 100 de lei, au avansat de la o pondere de 2,7% în luna mai la 25% în septembrie din totalul tranzacţiilor cu cardurile, existând magazine din Bucureşti unde procentajul ajunge chiar la 40%.Mega Image are POS-uri instalate de ING Bank şi BRD, peste 65% dintre magazine fiind dotate cu acceptatoare de plată contactless. Toate POS-urile instalate de ING în magazine sunt contactless, urmând ca şi BRD să finalizeze implementarea până la finele anului în restul magazinelor.Retailerul are în prezent 440 de magazine, după ce compania a deschis vineri o unitate în turnul construit lângă Promenada Mall. Reţeaua are 500.000 de clienţi zilnic şi 3.000 de casieri angajaţi. Viteza de rotaţie a personalului în sectorul de retail ajunge la 30%-40% pe an.Totodată, compania deţine un centrul logistic de 33.500 metri pătraţi, iar al doilea este în construcţie, cu o suprafaţă de 34.000 metri pătraţi.Vânzările Mega Image în România au crescut cu peste 10% în trimestrul al treilea, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ca urmare a reducerii TVA la alimente la 1 iunie, evoluţie care a susţinut rezultatele grupului belgian Delhaize în Europa de Sud-Est.Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu magazine în Bucureşti, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, AB COOL FOOD şi Gusturi Romaneşti.Mega Image face parte din grupul belgian Delhaize, care va fi preluat de grupul olandez Royal Ahold, pentru circa 9,32 miliarde euro în acţiuni, fiind cea mai mare tranzacţie din industria de retail din aproape 10 ani.Investitorii Delhaize vor primi 4,75 de acţiuni Ahold pentru fiecare acţiune proprie, potrivit unui anunţ din iunie al celor două companii.Veniturile totale ale grupului Delhaize au crescut în trimestrul al treilea, în termeni comparabili, cu 1,7%, la 6,1 miliarde euro. În primele nouă luni, veniturile au atins 18 miliarde de euro. La sfârşitul trimestrului al treilea, Delhaize avea o reţea de 3.465 magazine.