Lucrările la proeictul de reabiltiare a Malului Stâng Bahlui decurg într-un ritm alert, până în acest moment, covorul asfaltic fiind déjà turnat pe patru dintre cele cinci tronsoane ale investiției. Astfel, carosabilul este finalizat pe toată distanţa dintre Podul Metalurgie şi Podul de Piatră, pe acest sector fiind montate complet inclusive bordurile. Potriivt constructorului, stratul de uzură mai trebuie turnat doar pe tronsonul Podul Sf. Ioan – Podul Metalurgie. În cursul săptămânii trecute, pe acest sector a fost turnat primul strat de asfalt, ceea ce a necesitat oprirea temporară a circulaţiei. Pe această zonă se lucrează în acest moment la montarea bordurilor care delimitează carosabilul de spaţiul verde şi trotuar. După această procedură va putea fi turnat şi stratul de uzură, finalizând astfel traseul proiectului ce vizează Splai Bahlui Mal Stâng. Dacă în ceea ce privește trama stradală, aceasta este aproape completă, lucrări importante rămân de realizat în ceea ce priveşte amenajarea trotuarelor şi a pistei de biciclişti de pe traseul proiectului. După cum au precizat reprezentanții municipalității, în prezent, proiectul are un grad de realizare de 50%. ”În această perioadă se lucrează pe toate tronsoanele pe zona pietonală. Aici sunt realizate canalizaţiile şi căminele pentru trecerea în subteran a reţelelor electrice şi de telecomunicaţii. Acolo unde această procedură a fost depăşită, cum e traseul dinspre Podu Roş spre Podul Cantemir, a început pregătirea fundaţiei pentru trotuare. Pe anumite porţiuni s-a trecut şi la pavarea zonei pietonale cu dale gri şi a pistei de biciclişti cu dale roşii, aşa cum se întâmplă pe segmentul cuprins între Pod Metalurgie şi Tudor Vladimirescu”, afirmă oficialii Primăriei. Proiectul de reabiltiare a Malului Stâng Bahlui prevede modernizarea unui număr de cinci tronsoane de drum, cu o lungime totală de 5,6 km, aferente bulevardului Chimiei, bulevardului Dimitrie Mangeron şi Splaiului Bahlui Mal Stâng. Alături de reabilitarea străzii și a trotuarelor, proiectul mai cuprinde amenajarea spaţiilor verzi şi montarea de mobilier urban nou: bănci, coşuri de gunoi, stâlpi de iluminat. De asemenea, reţelele electrice şi de telecomunicaţii urmează să fie introduse în subteran, după realizarea unei canalizaţii speciale pe traseul trotuarelor (canivou subteran în lungime de 10,2 km). În totalitatea sa, proiectul beneficiază de o finanţare de 30 milioane lei, având ca termen de finalizare sfârşitul lunii decembrie 2015. (E.M.)