Grupul Volkswagen a recunoscut marți că a subestimat consumul de combustibil la aproximativ 800.000 de mașini vândute în Europa, iar acționarul său majoritar, Porsche Automobil Holding, a avertizat că aceste descoperiri ar putea afecta și mai mult rezultatele financiare, transmite Reuters. Cele mai recente revelații privind economia de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon, care, conform VW, reprezintă un risc economic evaluat la aproximativ două miliarde de euro, au adâncit criza cu care se confruntă grupul german. Luni, noi acuzații au fost lansate de Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA), conform cărora grupul german ar fi instalat softul care permitea mașinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul operațiunilor normale la 10.000 de vehicule cu motoare de trei litri și șase cilindri, ale brandurilor VW, Audi și Porsche, vândute începând din 2014 pe piața americană. Pe șosele, emisiile de oxid de azot pot fi de nouă ori mai ridicate decât limita legală, a anunțat luni EPA. Printre modelele amintite de EPA se află sedanul Audi A6, A7, A8, SUV-ul Audi Q5, VW Touareg și Porsche Cayenne. Volkswagen AG a dezmințit acuzațiile autorităților SUA. ‘VW ne-a lăsat pe toți fără cuvinte. Pare să fie o nouă problemă dezvăluită în urma anchetei interne și este legată de piața europeană’, a declarat analistul Arndt Ellinghorst de la Evercore ISI. Compania germană a dat asigurări că va începe imediat să discute cu ‘autoritățile responsabile’ despre măsurile luate în acest caz. ‘Chiar de la început am făcut presiuni pentru o clarificare implacabilă și cuprinzătoare a evenimentelor. Nimeni și nimic nu ne va opri. Este un proces dureros dar este singura noastră alternativă’, a afirmat directorul general Matthias Mueller. Porsche, care luna trecută și-a redus estimările privind rezultatele financiare din cauza scandalului, a anunțat că își menține actuala prognoză prognoză pentru un profit înainte de taxe între 0,8 — 1,8 miliarde de euro. Dar compania a avertizat că estimarea ar putea fi modificată în funcție de evoluțiile din scandalul emisiilor. De la începutul scandalului emisiilor, în 18 octombrie, VW a pierdut aproape 20 miliarde de euro (22 miliarde de dolari) din capitalizarea bursieră. Marți, acțiunile Volkswagen au scăzut cu 1,5% la Bursa de la Frankfurt, la 111 euro. Reprezentanții VW au recunoscut luna trecută că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că 11 milioane de vehicule diesel cu motoare de patru cilindri vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.