Valoarea importurilor realizate de România, în 2014, s-a cifrat la peste 58,5 miliarde de euro, în creștere cu 5,8% față de anul anterior, cea mai mare pondere a acestui tip de comerț fiind consemnat cu țările din Uniunea Europeană /UE/, respectiv 75,4% din total, arată datele Institutului Național de Statistică /INS/, publicate în Anuarul de comerț internațional al României. Conform statisticii, la nivelul anului trecut, valoarea importurilor din Germania a fost cu 9,5% mai mare față de anul precedent, produsele cele mai frecvent comercializate fiind reprezentate de mașini, aparate și echipamente electrice, aparate de înregistrat sau de reprodus sunetul și imaginile, mijloace și materiale de transport, metale comune și articole din acestea, produse chimice, materiale textile și articole din acestea. Pe locul secund în topul țărilor din care România a importat în 2014 se află Italia. În acest caz, valoarea importurilor s-a majorat cu 4,1% comparativ cu anul 2013, iar produsele cele mai frecvent comercializate au fost reprezentate de mașini, aparate și echipamente electrice, aparate de înregistrat sau de reprodus sunetul și imaginile, metale comune și articole din acestea, materiale textile și articole din acestea, piei crude, piei tăbăcite, blănuri și produse din acestea. Podiumul este încheiat de Ungaria, valoarea importurilor din această țară fiind cu 0,5% mai mare în 2014 față de anul precedent. Importurile din Ungaria constau, în principal, în mașini, aparate și echipamente electrice, aparate de înregistrat sau de reprodus sunetul și imaginile, produse chimice, produse minerale. Pe fluxul de importuri, Franța și Polonia s-au clasat pe locurile 4 și 5. Modificările în topul țărilor partenere la importurile României în anul 2014, comparativ cu anul 2013, sunt următoarele: China a devansat Federația Rusă, Austria și Olanda, urcând de pe locul 9 pe locul 6, Kazahstan a intrat în top 10 țări partenere pe locul 7, Federația Rusă a coborât de pe locul 6 pe locul 8, Austria a coborât de pe locul 7 pe locul 9, Olanda a coborât de pe locul 8 pe locul 10, iar Turcia a părăsit top zece țări partenere în anul 2014. Potrivit INS, România a avut, în cursul anului trecut, relații comerciale cu 212 țări. Cu toate acestea, majoritatea comerțului internațional este axat pe câteva țări partenere dominante. În anul 2014, cele mai importante 10 piețe de export au reprezentat 63,2% din totalul exporturilor României, în timp ce primele 10 țări partenere la import au realizat 67,5% din totalul importurilor.