Autoritățile locale, luate prin surprindere de prima ninsoare căzută în această iarnă la Iași

prima ninsoareReprezentanții autorităților ieșene recunosc că prima ninsoare din această iarnă, care a căzut în noaptea de joi spre vineri la Iași, i-a luat prin surprindere, dând vina în acest sens pe meteorologici, care nu au anunțat din timp producerea unui astfel de eveniment. Cu toate acestea, susțin oficialii municipalității, autoritățile locale au intervenit promot pentru eliminarea efectelor produse de căderea primilor fulgi de nea din acest an. Astfel, după cum a anunțat primarul interimar Mihai Chirica, într-o conferință d epresă, în noaptea de joi spre vineri, la Iași au fost scoase la stradă mai multe utilaje pentru îndepărtarea stratușlui de zîăpadă. ”S-a acționat pe toată perioada nopții, s-au împăștiat aproximativ 472 de tone de cloruri de diferite tipuri (clorură de sodiu și clorură de calciu) atât pe străzile din municipiu, cât și pe trotuare. De asemenea s-a acțioant pe toată perioada nopții cu 28 de utileje ale SC Citadin SA, șase utileje de la SC Salubris SA și șase utilaje de la RATP și cu un număr total de 145 de muncitori, astfel încât nu am avut niciun fel de problemă dimineața. În perioada următoare vom acționa pentru a nu avea blocaje în trafic”, a declarat Mihai Chirica. Edilul a mai spus că, în ciuda ninsorii și a temperaturilor scăzute înregistrate în aceste zile la Iași continuă lucrările pe toate șantierele deschise în municipiu. În ceea ce privește stocurile de material antiderapant, edilul a anunțat că în depozitele SC Citadin SA se află în prezent peste 600 de tone de clorură de sodiu și 25 de tone de clorură de calciu. Pentru această iarnă, municipalitatea ieșeană este pregătită să intervină cu un număr de 67 de utilaje de deszăpezire, dintre care 21 pentru împrăştiat materialul antiderapant, 27 de lame pentru îndepărtat zăpada, șase încărcătoare frontale, două buldoexcavatoare, un buldozer și zece autocamioane de mare tonaj pentru transportul zăpezii. La fel ca în iarna trecută, oraşul a fost împărţit în zece sectoare, urmând ca fiecare sector să aibă un responsabil care va gestiona bateriile de utilaje în vederea pentru intervenției urgente la stradă. (E.M.)