România a importat 6.190 tone de parfum în valoare de 69,9 milioane de euro anul trecut, în creștere cu 54,6% față de anul precedent, se arată într-o publicație a Institutului Național de Statistică (INS) transmisă la solicitarea AGERPRES. De asemenea, au fost exportate 813 tone, cu 22,4% mai multe decât în 2013. Valoarea totală a exporturilor de parfum s-a situat la 21,3 milioane euro. Cea mai mare cantitate importată a provenit din Marea Britanie, respectiv 2024 tone (720.000 euro) și Polonia — 2.245 tone (18,4 milioane euro). În ceea ce privește exportul, cea mai mare parte a mers către Bulgaria — 388 tone (4,8 milioane euro) și Republica Moldova — 102 tone (878.000 euro). Anul trecut, România a exportat și 1.764 tone de produse de înfrumusețare sau de machiaj și preparate pentru îngrijirea pielii în valoare de 23,9 milioane euro și a importat 13.054 tone în sumă de 107,5 milioane euro. Potrivit INS, România a avut, în cursul anului trecut, relații comerciale cu 212 țări. Cu toate acestea, majoritatea comerțului internațional este axat pe câteva țări partenere dominante. În anul 2014, cele mai importante 10 piețe de export au reprezentat 63,2% din totalul exporturilor României, în timp ce primele 10 țări partenere la import au realizat 67,5% din totalul importurilor. Valoarea importurilor realizate de România, în 2014, a depășit 58,5 miliarde de euro, în creștere cu 5,8% față de anul anterior, cea mai mare pondere a acestui tip de comerț fiind consemnat cu țările din Uniunea Europeană /UE/, respectiv 75,4% din total, arată datele INS. Conform statisticii, la nivelul anului trecut, valoarea importurilor din Germania a fost cu 9,5% mai mare față de anul precedent, produsele cele mai frecvent comercializate fiind reprezentate de mașini, aparate și echipamente electrice, aparate de înregistrat sau de reprodus sunetul și imaginile, mijloace și materiale de transport, metale comune și articole din acestea, produse chimice, materiale textile și articole din acestea.