Cea mai mare companie de telecomunicații din Franța, Orange SA, este în negocieri privind achiziționarea activelor media și de telecomunicații ale conglomeratului francez Bouygues SA, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul. Printre rivalii Orange de pe piața franceză se numără Numericable-SFR, Bouygues Telecom și Free. La finele lunii iunie, Bouygues Telecom a respins o ofertă de preluare lansată de grupul Altice, firma mamă a Numericable-SFR, apreciind că este în măsură să-și continue singură dezvoltarea. O asociere cu rivala internă ar fi una dintre posibilitățile luate în considerare de Orange, susțin sursele. În cadrul unei potențiale tranzacții, Bouygues va renunța la divizia de construcții și va menține o participație minoritară în afacerea combinată de media și de telecomunicații, conform surselor. Încă nu a fost lansată o ofertă oficială și companiile analizează dacă vor putea depăși obstacolele cu care s-ar confrunta potențiala alianță, venite din partea autorităților de reglementare și antitrust. Un purtător de cuvânt al Bouygues a afirmat că firma nu comentează ‘zvonurile de pe piață’, în timp ce un reprezentant al Orange a refuzat să comenteze ‘zvonurile’ care au apărut ‘artificial’ pe piață în ultimii doi ani. Planurile Orange reflectă valul de consolidări care are loc în industria telecomunicațiilor din Europa. Compania britanică BT Group Plc a anunțat anul acesta achiziționarea operatorului de telefonie mobilă EE (deținut în proporție de 50% de Orange), pentru aproximativ 19 miliarde de dolari. În Franța, miliardarul Patrick Drahi a cumpărat SFR pentru a crea compania Numericable-SFR.
Anul acesta, acțiunile Orange au urcat la Bursa de la Paris cu 9,5%, evaluând compania la 41 miliarde de euro. Titlurile Bouygues au înregistrat un avans de 15%, evaluând firma la 11,6 miliarde de euro. În ultimele luni, Orange și-a majorat participația în compania marocană Meditel și a preluat grupul spaniol Jazztel, pentru 3,4 miliarde de euro. Recent, grupul francez a prezentat noul său plan strategic, care prevede investiții importante în rețele până în 2018, în dorința de a-și relansa vânzările și profitabilitatea după mai mulți ani de declin. Potrivit planului denumit „Essentiels 2020”, Orange va investi 15 miliarde de euro pentru modernizarea rețelelor sale fixe și mobile cu obiectivul de a racorda 20 de milioane de gospodării din Franța la rețeaua de fibră optică, până în 2022. Pentru a putea atrage noi clienți, Orange intenționează să tripleze viteza de transfer a datelor atât pe rețeaua fixă, cât și pe cea mobilă, până la finele lui 2018, comparativ cu 2014. În acest fel, Orange speră să conecteze peste 12 milioane de gospodării la rețeaua broadband până în 2018 și 20 de milioane până în 2022. Programul de investiții dezvăluit de Orange urmează exemplul altor mari companii europene de telecomunicații, precum Deutsche Telekom și Vodafone, care au lansat recent programe importante de investiții pentru a face față exploziei traficului pe rețelele lor. Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de țări, cu 247 de milioane de clienți, dintre care 185 de milioane abonați la serviciile de telefonie mobilă. Orange a realizat anul trecut vânzări de 39 de miliarde de euro și avea 155.000 de angajați la nivel mondial. În România, Orange a raportat venituri totale de 232,8 milioane de euro în trimestrul doi din 2015.