Breaking News

Ford vrea să exporte în Europa de Est mașinile produse în Rusia

Mark Ovenden, șeful subsidiarei ruse a Ford, a anunțat că ia în considerare majorarea exporturilor deoarece declinul pieței auto din Rusia va continua cel puțin încă un an, transmite Reuters. În primele 10 luni din acest an, vânzările auto pe piața rusă au scăzut cu 30% deoarece economia este în recesiune și puterea de cumpărare a consumatorilor s-a erodat. Acest declin i-a determinat pe producătorii auto locali să se bazeze pe exporturi pentru a minimaliza pierderile, în timp ce rivalul Ford, grupul General Motors, a ieșit din Rusia. ‘Analizăm situația exporturilor, dincolo de câteva sute de vehicule, vrem să vedem dacă există oportunități strategice de export pentru noi’, a declarat Mark Ovenden, președinte și director general al Ford Sollers, societatea mixtă înființată în 2011 de producătorul auto american Ford și grupul rus Sollers. Deja Ford Sollers exportă în fostele state sovietice dar Ovenden a afirmat că firma ar putea avea ca obiectiv piețele din Europa de Est și alte regiuni. Ford este prezent în Europa de Est cu o fabrică în România dar aici nu sunt produse toate modelele care sunt fabricate în Rusia, printre care Fiesta, Focus, EcoSport și Transit. În primele 10 luni din acest an, Ford a vândut aproximativ 30.500 de vehicule în Rusia, cu circa 40% mai puțin decât în perioada similară din 2014, conform datelor Association of European Businesses (AEB). Livrările auto s-ar putea contracta anul acesta cu 25%, la 1,89 milioane de unități, după un declin de 10% în 2014, avertizează AEB. Declinul economiei și deprecierea rublei au determinat producătorii auto să-și reducă producția, să ofere reduceri sau să scadă prețurile. Ford poate produce în Rusia 350.000 de vehicule pe an și prin urmare are un potențial de export considerabil. Pentru acest an pe piața rusă ar putea fi vândute 1,5 — 1,6 milioane de vehicule, a estimat Ovenden, și un nivel similar anul viitor, mult sub nivelul de 2,5 milioane de unități livrate în 2014 și cele 3,5 milioane de vehicule pe care producătorii auto din Rusia le pot produce anual. Și alți producători auto, cum ar fi Volkswagen și Nissan, au anunțat că ar putea majora exporturile din Rusia, însă nu au fost raportate deciziile finale. Conform afirmațiilor recente ale vicepremierului Arkady Dvorkovich, în 2016 Guvernul de la Moscova ar putea acorda producătorilor auto măsuri de sprijin în valoare de aproximativ 50 miliarde de ruble (726,3 milioane de dolari), față de 43 miliarde de ruble în 2015. Rusia trece în prezent printr-o criză economică provocată de scăderea prețului petrolului și sancțiunile impuse de Occident pentru implicarea Moscovei în criza din Ucraina. Puterea de cumpărare a gospodăriilor a fost afectată, ceea ce s-a resimțit și pe piața auto. În Rusia, Ford Sollers are două fabrici, unde sunt produse modelele Kuga, Explorer, S-MAX, Galaxy, Transit, Tourneo Custom, Focus și Mondeo. În România, Ford a început producția la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici și primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova și producția motorului EcoBoost.