Proiect de cooperare transfrontalieră în domeniul managementului situațiilor de urgență

urgenta transfrontalieraMunicipiul Iași va găzdui vineri, 18 decembrie, conferința de închidere a proiectului strategic ”Improvement the response capacity of Mobile Emergency Service for Resuscitation and Extrication (SMURD) through a joint integration of systems for efficient monitoring and disaster consequences mitigation, in regard to population in the common boundaries of Romania, Ukraine and Republic of Moldova – MIS ETC code 989”. La eveniment, care va avea loc la Motelul Bucium, vor fi prezenți şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, secretarul de Stat, dr. Raed Arafat, reprezentanţii celor trei parteneri – Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU, în calitate de Aplicant), Inspectoratul General de Aviație (IGAv, în calitate de Partener numărul 1) şi Serviciul Protecție Civilă și Situații Excepționale (SPCSE, în calitate de Partener numărul 2) din Republica Moldova, precum şi ai autorităţilor publice centrale şi locale. În cadrul evenimentului vor fi analizate activităţile şi rezultatele derulării programului de cooperare transfrontalieră, beneficiile pentru comunitate, precum şi oportunităţile de colaborare pentru viitor. Inspectoratul General Pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) deţine calitatea de aplicant în cadrul Proiectului strategic ”Improvement the response capacity of Mobile Emergency Service for Resuscitation and Extrication (SMURD) through a joint integration of systems for efficient monitoring and disaster consequences mitigation, in regard to population in the common boundaries of Romania, Ukraine and Republic of Moldova – MIS ETC code 989”, finanţat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Romania – Ucraina – Republica Moldova, iar alături de cei doi parteneri, Inspectoratul General de Aviaţie din România (IGAv) şi Serviciul Protecţiei Civile şi Situaţiilor Excepţionale din Republica Moldova (SPCSE RM) s-a urmărit crearea unui sistem comun integrat de monitorizare şi limitare a efectelor dezastrelor cu caracter transfrontalier şi reglementarea sprijinului reciproc în răspunsul la situaţii de urgenţă şi la urgenţe medicale. Activităţile planificate au vizat analiza cadrului legal existent, realizarea exerciţiilor comune de cooperare, stabilirea procedurilor şi metodologiilor comune de monitorizare şi intervenţie, investiții prin achiziţiile de echipamente, precum și organizarea unor serii de sesiuni comune de pregătire. ”În cadrul acestui program de cooperare transfrontalieră, a fost elaborat Planul de intervenţie comună şi procedurile asociate, în vederea asigurării managementului integrat şi interoperabilităţii structurilor, în intervenţiile complexe care au loc atât în judeţele din Estul ţării, cât şi pe teritoriul Republicii Moldova. Viabilitatea acestor documente a fost testată pe timpul exerciţiului ”PRUT – 2014”, desfăşurat în perioada 22 – 27 octombrie 2014,  în judeţul Iaşi din România şi localităţile Chişinău, Ungheni şi Bălţi din Republica Moldova, fiind implicate forţe şi mijloace aparţinând IGSU, IGAv şi SPCSE”, se precizează într-un comunicat de presă al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Județean (ISUJ) Iași. Bugetul total  al proiectului, care a avut o durată de implementare de 33 de luni și 26 de zile, este de 6.675 959,34  euro (29 117 196,66 lei), din care 0,49 milioane euro revin IGSU. (E.M.)