Circa o treime din populaţia Republicii Moldova este nemulţumită de calitatea serviciilor medicale la care are acces, iar 17 la sută dintre respondenţi sînt foarte nemulţumiţi de aceste servicii, arată un studiu realizat de Centrul de Investigaţii Sociologice şi Marketing „CBS-AXA”. Rezultatele studiului au fost prezentate la Chişinău, informează MOLDPRES. Ion Jigău, directorul centrului amintit, a menţionat că doar 2 la sută dintre intervievaţi au spus că sînt foarte satisfăcuţi de serviciile medicale din ţară, iar 40 la sută sînt mulţumiţi de calitatea serviciilor medicale.Aproximativ 60 la sută dintre respondenţi au spus că, atunci cînd au avut nevoie de îngrijire medicală, au apelat la medicul de familie, iar 8,7% dintre intervievaţi s-au tratat singuri. Şase la sută dintre respondenţi au chemat ambulanţa pentru o afecţiune critică, aproximativ tot atîţia pacienţi au luat îndreptare de la medicul de familie şi au fost internaţi în spitale.24 la sută dintre respondenţi s-au adresat la medicul de familie în ultimele 12 luni pentru afecţiuni ale sistemului respirator, 18 la sută – pentru maladii ale sistemului cardiovascular, iar 8 la sută – pentru boli ale aparatului digestiv. În acelaşi timp, 17 la sută dintre intervievaţi nu s-au adresat la medic pe parcursul ultimelor 12 luni. Circa o treime dintre respondenţi (32 la sută) au spus că nu deţin poliţă de asigurare medicală.Doar 11 la sută dintre intervievaţi au acces regulat la datele medicale personale în regim on-line, 46 la sută nu cunosc despre această posibilitate, iar 41 la sută aud prima dată despre aşa ceva.Studiul a fost realizat în perioada 3-10 decembrie, pe un eşantion de 1123 de persoane, cu vîrsta de 18 ani şi mai mult.