Infopolitic a realizat o analiză a impactului urărilor de sărbători transmise de politicieni Facebook, care arată că doar patru dintre ei depășesc cifra de 10.000 de like-uri (Victor Ponta, Elena Udrea, Klaus Iohannis și Traian Băsescu) și numai doi au avut peste 1.000 de share-uri (Klaus Iohannis și Victor Ponta). La capitolul like-uri, campioni sunt: Victor Ponta — 68.512, Elena Udrea — 29.797, Klaus Iohannis — 29.425 și Traian Băsescu — 13.727. Pe următoarele locuri sunt: Adrian Năstase, Gabriela Firea, Codrin Ștefănescu, Dacian Cioloș și Alina Gorghiu. La share-uri, situația se prezintă astfel: Klaus Iohannis — 1.716 și Victor Ponta — 1.069. Câteva sute de share-uri au avut: Elena Udrea, Gabriela Firea, Traian Băsescu. „Evenimentele politice din ultimele luni nu par să fi influențat major topul popularității politicienilor pe Facebook”, arată reprezentanții Infopolitic. A fost analizat și tipul de postări pe care politicienii luați în calcul pentru analiză le-au făcut cu ocazia finalului de an. ‘Opt dintre politicieni au ales să însoțească postările și de imagini cu mesaje de sărbători — urările efectiv sunt scurte. Șase au postat o poză în care apare titularul mesajului. Un singur politician — Victor Ponta — a ales să posteze o imagine în care se află alături de familie — se confirmă din nou impactul pozitiv pe care îl au astfel de imagini. Mesajele lui Klaus Iohannis, Călin Popescu Tăriceanu și Dacian Cioloș au un caracter formal pronunțat, prin comparație cu restul mesajelor”, se mai arată în analiza Infopolitic. În ceea ce privește conturile de Facebook instituționale, au fost analizate următoarele pagini politice: PSD, PNL, ALDE, UDMR, UNPR, PMP, PRU, precum și pagina oficială a Guvernului României. Dintre partide, se remarcă faptul că PSD și UDMR sunt singurele care nu au postat deloc un mesaj de Anul Nou. Pagina de Facebook a Guvernului României a avut o postare cu mesaj, însă impactul acesteia este sub media postărilor publicate de partide. Impactul postărilor instituționale este semnificativ mai mic decât cel al postărilor personale, făcute de oamenii politici, se menționează în acest studiu. Conform metodologiei, analiza vizează impactul demonstrat al acestor postări la aproximativ 24 de ore după ce au fost publicate. Indicatorii prin care a fost măsurat impactul sunt numărul de like-uri și de share-uri ale fiecărei postări.