Breaking News

Comisie consultativă pe problematica manualelor şcolare, creată la nivelul MENCS

Ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Adrian Curaj, a decis prin ordin constituirea Comisiei consultative pentru manuale şcolare.Misiunea acestui grup de lucru, parte a procesului de consultare a societăţii civile demarat de minister, o reprezintă analizarea şi furnizarea de recomandări Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, privind procesul de evaluare şi aprobare a proiectelor de manuale şcolare pentru clasele V-VIII, precum şi procedura de achiziţionare a acestora.Din comisia recent constituită fac parte 21 de membri: reprezentanţi ai editurilor de carte şcolară (individual sau prin asociaţiile de profil), companiilor IT implicate în procesul de elaborare a manualelor, precum şi reprezentanţi ai sindicatelor din învăţământul preuniversitar, ai asociaţiilor de părinţi şi ai elevilor. Nu în ultimul rând, in grupul de lucru nou constituit sunt reprezentate si Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.Componenţa nominală a comisiei este următoarea: Gabriela Niţă  (Grupul Editorial „Litera” – AER), Călin Vlasie (Grupul Editorial  „Paralela 45” – AER), Dan Iacob (Grupul Editorial ART – AER), Cristian Greşanu, Boris Singer şi Tudor Benga (Uniunea Editorilor din România), Diana Ana Munteanu (Asociaţia Cartea Şcolară), Constantin Diaconescu (CD Press SRL), Radu Jugureanu (SIVECO), Emilia Tomoioacă (Intuitext), George Huzum (Astro Impex), Marius Ovidiu Nistor şi Tudor Spiridon (Federaţia „Spiru Haret”), Simion Hăncescu şi Cornelia Popa-Stavri  (Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ), Alina Drăgan şi Silviu Cristian Mirescu (Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare), Magda Balica şi Ciprian Fartuşnic (Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei), Horia Oniţă (Consiliul Naţional al Elevilor), respectiv  Iulian Cristache – Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar.Grupul de lucru va avea întâlniri periodice pentru a identifica soluţii la probleme ce ţin de procedurile de evaluare, aprobare şi editare a manualelor şcolare.