Dacia a vândut 550.920 de vehicule în 2015; vânzările în plan extern au fost de 513.974 de mașini

Compania Automobile Dacia a înregistrat în anul 2015 un nou record comercial, în condițiile în care volumul vânzărilor a atins 550.920 de unități, cu 7,7% mai mult față de nivelul atins în 2014, fiind cel mai mare avans al vânzărilor din ultimii patru ani, potrivit datelor furnizate de companie. Cu 36.946 de vehicule comercializate în România (+ 24,5% față de nivelul înregistrat în 2014), marca autohtonă Dacia a ajuns la o cotă de piață de 33% și și-a consolidat poziția de lider, cu aproape o treime din vânzările de vehicule noi. „Programul de reînnoire a parcului auto național — Remat — și-a dovedit și în 2015 utilitatea. Livrările Dacia prin intermediul acestui program, destinat în principal clienților persoane fizice, se ridică la peste 11.500 de vehicule. Dacia a știut, totodată, să se adapteze la nevoile companiilor care dețin flote, datorită bunei poziționări a produselor sale și a atractivității modelelor din gamă. Noi versiuni, serii limitate, echipamente noi, toate aceste evoluții au făcut ca fiecare model Dacia să se situeze în 2015 în poziția de lider în segmentul său”, se menționează în comunicat. Cu peste 16.100 de unități vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 43% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În 2015, oferta Logan s-a îmbogățit cu o nouă versiune, vârf de gamă, intitulată Prestige. Potrivit sursei citate, succesul berlinei Logan este completat de cel al variantei MCV care, cu 3.111 unități comercializate, s-a impus drept cel mai vândut model break din România. Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu 7.271 unități vândute. SUV-ul gamei Dacia beneficiază, din ultimul trimestru al anului 2015, de o ediție limitată intitulată Duster connected by Orange. Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detașat segmentul B-hatch și, cu aproape 5.600 de unități, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele. La rândul lor, modelele Lodgy și Dokker au înregistrat vânzări în creștere în 2015, susținute în bună măsură de succesul noilor versiuni Stepway. În plan extern Dacia a vândut anul trecut 513.974 de mașini, cu 6% mai multe față de anul 2014. Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din mașinile vândute de Dacia în 2015 fiind înmatriculate în țările Vechiului Continent. „Cu peste 100.000 de unități, Franța este prima destinație de export a Dacia. Cota sa de piață se ridică la 4,36%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen. Merită subliniată performanța înregistrată de Sandero, care se situează pe poziția a 9-a în clasamentul celor mai vândute modele de pe piața franceză. Spania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de peste 55.000 de unități și o cotă de piață de 4,6%. Germania se situează pe poziția a treia, cu peste 47.400 de unități, urmată la mică distanță de Italia, unde au fost vândute anul trecut aproape 46.800 de vehicule marca Dacia. În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut aproape 26.300 de unități, ceea ce situează Regatul Unit pe locul opt în clasamentul piețelor externe ale mărcii”, se arată în comunicatul companiei. Pentru 2016, Dacia intenționează să își mențină și chiar să își consolideze poziția de lider pe piața din România, datorită gamei sale complete și calității serviciilor oferite. Oferta de produse va fi completată prin introducerea, în decursul primului trimestru, a versiunilor Sandero și Logan echipate cu transmisie pilotată. Totodată, procesul de modernizare a rețelei comerciale Dacia va continua în 2016. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană. Compania Automobile Dacia a fost în 2014 și cel mai mare jucător economic al României, locul 16 în clasamentul primelor 500 de companii din Europa Centrală și de Est — Coface CEE Top 500, cu o cifră de afaceri de 4,2 miliarde de euro (în creștere cu 2,3%). De la uzina Dacia pleacă automobile către 68 de țări și colecții CKD către aproape zece uzine de producție.