Avansul vânzărilor auto pe piața europeană va încetini probabil la 2% anul acesta, la 14 milioane de unități, față de o creștere de 9,2% anul trecut, stimulată de redresarea statelor din sudul regiunii, a declarat, joi, președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dieter Zetsche, transmite Reuters. Piața se mișcă în direcția potrivită, după câțiva ani de declin, în urma crizei financiare din 2008, dar vânzările au rămas sub nivelul de dinaintea crizei, în 2007 înregistrându-se un avans al vânzărilor de 15,5%, a explicat Dieter Zetsche, care este și director general al Daimler. Zetsche a recunoscut că industria auto a fost afectată de scandalul emisiilor de la Volkswagen, dar a afirmat că aceste probleme nu ar trebui confundate cu dezbaterea privind reducerea diferențelor între rezultatele testelor în condiții de laborator și pe șosele. ‘Nu este același lucru, dar înțeleg că există o confuzie uriașă. Cu siguranță, vrem să vedem reglementări mai clare’, a declarat președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile. Anul trecut, au fost înmatriculate 14,202 milioane de autoturisme noi în Europa, în creștere cu 9,2% comparativ cu cele 13,006 milioane vândute în 2014, arată datele prezentate săptămâna trecută de ACEA. Toate marile piețe au contribuit pozitiv la creșterea generală din 2015, în special Spania, unde numărul înmatriculărilor a crescut cu 20,9%, dar și Italia, cu 15,8%, Franța (6,8%), Marea Britanie (6,3%) și Germania (5,6%). Piața auto din România a înregistrat o creștere de 15,7% în 2015, fiind înmatriculate 81.162 de vehicule, față de 70.172 de autoturisme noi în 2014. Este al doilea an consecutiv de creștere în Europa, dar redresarea pieței auto rămâne fragilă, vânzările fiind încă sub nivelul de dinaintea crizei. Statisticile vizează piețele auto din 29 de state europene, din care 26 provin din Uniunea Europeană, fără Malta, iar trei state sunt participante la Acordul European de Comerț Liber (EFTA), respectiv Islanda, Norvegia și Elveția.