Porsche, subsidiara Volkswagen, vrea să ofere în viitorul apropiat versiuni hibride pentru toate modelele sale, a afirmat directorul general Oliver Blume, într-un interviu acordat luni publicației germane Westfalen-Blat, transmite Reuters. O versiune hibrid a modelului 911, cu o autonomia electrică de 50 de kilometri, va fi lansată în 2018, a anunțat Oliver Blume.
De asemenea, șeful Porsche nu crede în viitorul mașinilor „fără șofer”, afirmând că „locul unui iPhone este în portofel, nu pe autostrăzi” iar Porsche nu are nevoie să încheie parteneriate cu giganții din domeniul tehnologiei.
„În general, parteneriatele nu reprezintă o idee rea dacă propriile competențe sunt insuficiente. Dar, pe de o parte, noi facem parte dintr-un grup important și, pe de altă parte, nu intenționăm să devenim lideri pe acest segment, îi lăsăm pe alții”, a adăugat Oliver Blume.
Recent, angajații Porsche au acceptat concesii în valoare de câteva sute de milioane de euro pentru a asigura producția modelului sport electric la cea mai mare fabrică a companiei.
În decembrie, compania anunțase că va cheltui aproximativ un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) la fabrica sa din Zuffenhausen și va crea aici peste 1.000 de locuri de muncă pentru producerea modelului „Mission E”, unul din cele mai performante vehicule electrice pe plan global.
Dar costurile cu salariile ale celor 13.000 de angajați de la Zuffenhausen le depășesc pe cele de la fabrica Porsche din Leipzig și uzina VW din Osnabrueck, unde sunt asamblate modelele Cayman și Cayenne, au declarat, pentru Reuters, surse din interiorul Porsche.
Angajatorul și angajații au fost de acord cu măsurile care au dus la decizia producerii la Zuffenhausen a modelului „Mission E”, a afirmat marți un purtător de cuvânt al Porsche, confirmând un raport apărut în revista germană „Automobilwoche”.
Măsurile de reducere a costurilor convenite de angajații și conducerea de la Zuffenhausen prevăd majorarea săptămânii de lucru de la 34 la 35 de ore și renunțarea la o parte din majorarea salarială prevăzută pentru perioada 2016 — 2025, a anunțat „Automobilwoche”.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.