Google, Microsoft și Mercedes-Benz au fost cei mai doriți angajatori din România în 2015, potrivit studiului „Most Loved Employers”, realizat de Inspire Group și Mercury Research și prezentat, joi, de Ioan Simu, director general al Mercury Research. Pe locurile imediat următoare în top 10 cei mai doriți angajatori se află BMW Group, Deloitte România, Dell, IBM România, SAP România, Porsche Finance Group România, Continental AG. În companiile din top 10 mai mult de 50% dintre respondenți și-ar dori să își construiască o carieră. În 2013, cei mai doriți angajatori erau BMW Group, Viessmann și Emerson. De asemenea, în topul celor mai cunoscuți angajatori se află RCS/RDS, Kaufland, Avon Cosmetics România, Lidl, Orange România, Vodafone România, McDonald’s România, Carrefour România, Telekom România, FAN Courier. Conform studiului, candidații fără experiență (entry-level) au așteptări salariale de 1.400 de lei, în timp ce 40% dintre cei intervievați s-ar angaja pentru un salariu lunar de peste 1.500 de lei. O companie care activează într-unul dintre domeniile construcții, audit & consultanță sau agricultură va trebui să dea dovadă de mai multă creativitate în programele de recrutare deoarece domeniile menționate au o notorietate foarte scăzută în rândul oricărui candidat, indiferent de nivel. Studiul indică domeniile cu cel mai mare grad de notorietate în rândul publicului analizat: FMCG, Retail, Telecomunicații și Financiar, la polul opus situându-se construcțiile, audit & consultanță și agricultură. Directorul general al Mercury Research a subliniat că 73% dintre respondenți și-ar dori să lucreze în domeniul IT, urmat de un procent de 68% pentru auto și de 54% pentru energie și industrie. În termeni de atractivitate, cel mai mult teren au pierdut industriile FMCG, Retail și Agricultură, înregistrând scăderi de până la 13% în 2015, comparativ cu 2013. În ceea ce privește retenția angajaților, în fruntea clasamentului este salariul, urmat de siguranța jobului și obligațiile contractuale ale angajatorului. O creștere salarială de 37% i-ar face pe angajați să își schimbe locul de muncă, în timp ce o serie de beneficii importante precum bonusurile de performanță, al 13-lea salariu, tichetele de masă, asigurarea prânzului sau timpul de lucru flexibil pot influența decizia acestora de a se angaja sau de a rămâne într-o companie. Potrivit rezultatelor studiului, candidații preferă să comunice online cu viitorul angajator. În procesul de căutare a unui job, internetul este folosit de forța de muncă pentru a accesa atât site-uri de joburi, cât și site-ul de prezentare al companiilor angajatoare atractive. „Most Loved Employers” este un studiu de piață complex, extern, realizat la inițiativa Inspire Group, prin expertiza Mercury Research și furnizează informații despre piața muncii din România, privită din perspectiva angajaților. Pentru aceste studiu au fost obținute informații relevante despre 178 de companii din 16 industrii.