Circa 7.000 de români îşi vor petrece în acest an vacanţa în Malta, cu 2.000 mai mulţi decât în 2015, sejururi pentru care vor cheltui 2,5 milioane euro, în urcare cu 10%, fiind o destinaţie mai sigură decât Tunisia, Egipt sau Turcia, a declarat pentru MEDIAFAX proprietarul Malta Travel.”Aproximativ 7.000 de români şi-ar putea petrece în acest an vacanţa în Malta, cu circa 2.000 mai mulţi decât în 2015, într-o ţară cu puţin mai mare decât Capitala ţării noastre. Malta este o ţară sigură, prietenoasă, care oferă multe locuri frumoase de aflat şi descoperit, iar numărul turiştilor români care ajung aici va creşte puternic în acest an, pentru că în urma evenimentelor din ultima perioadă, unii vor renunţa la destinaţii precum Tunisia, Egipt sau chiar Turcia, iar Malta este una din variantele sigure pe care le-ar putea alege”, a afirmat Mark Neville Farrugia, proprietarul Malta Travel, singurul operator de curse charter către această destinaţie.Touroperator asigură 80% din traficul de turişti din România către Malta.Farrugia a menţionat că atentatele care au afectat în ultimele luni Turcia şi nordul Africii, precum şi conflictul din Orient îi determină pe români să renunţe la vacanţele pe plajele întinse de la Marea Egee, în favoarea destinaţiilor malteze cu parfum de istorie, din Mediterana.„În timp ce în staţiuni celebre pentru plajă, sute de hoteluri sunt scoase la vânzare, cursele charter spre Malta, de Paşte şi de vară, vor fi suplimentate. Intuind oportunitatea apărută pe piaţa turismului mondial, maltezii îşi ajustează preţurile, pentru a le face cât mai atractive pentru călători, aşa încât în acest an pachetele încep de la 250 de euro pentru vacanţa de Paşte, cuprinsă între 30 aprilie şi 5 mai, cu zbor inclus, cazare şi mic dejun şi de la 300 de euro în perioada cuprinsă între lunile mai şi octombrie, pentru sejururi care includ zbor dus-întors, transferuri de la şi către aeroport, cazare, demipensiune şi ghizi în limba română, preţuri mai mici sau egale cu cele ale unui sejur petrecut pe litoralul românesc”, a punctat proprietarul Malta Travel.În aceste condiţii, cursele charter vor fi suplimentate, iar încasările turoperatorului s-ar putea situa în acest an la circa 2,5 milioane euro, cu cel puţin 10% mai mari decât în 2015.Statisticile din ultimii ani au creionat şi un profil al turistului care alege Malta, potrivit lui Farrugia. De cele mai multe ori, acesta este o persoană activă, care doreşte să cunoască istoria şi cultura acestei ţări, însă există şi cazuri în care pasiunea pentru shopping învinge setea de cultură.