Cererea pentru destinații din Grecia, Spania, Bulgaria, Italia, Croația, Slovenia și Muntenegru se estimează că va crește cu mai mult de 10%, în contextul situației geopolitice internaționale, pentru unele hoteluri apărând deja situații de stop sales, a declarat, pentru AGERPRES, prim-vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Lucia Morariu. „Cererea pentru destinații din Turcia se diversifică. Alături de Antalya, revin în preferințele turiștilor destinații precum Bodrum, Fethye, Marmaris și Kusadasî, atât pentru pachete charter, cât și pentru pachete pentru individuali cu transport propriu. Turcia va rămâne principala destinație externă pentru turiștii români în 2016, ceea ce se vede în continuare și în cifrele Eximtur, care indică o creștere de peste 5%, în condițiile în care Turcia a fost pentru noi principala destinație externă și în anul 2015. În 2016, destinațiile din Grecia se vor vinde mult mai repede. Explicația vine și din faptul că spre aceste destinații s-au reorientat o mare parte din tour-operatorii ruși. Trendul de creștere cu 10% va putea să fie chiar depășit, dacă vom reuși să convingem turiștii să își facă rezervări cât mai din timp”, a explicat Lucia Morariu. O creștere deosebită se înregistrează pentru pachete turistice tip croazieră, dar și pentru destinații exotice diverse, iar trendul indică un mare interes în anul 2016 pentru acest tip de produse. Cele mai mari cereri au fost înregistrate în ultima perioadă pentru Republica Dominicană, care oferă soluții deosebite de confort și un raport excelent calitate-preț pentru hoteluri de lux. „Destinațiile din România sunt cele mai căutate în perioada de early-booking. Am înregistrat creșteri de peste 50% pentru serviciile turistice în stațiunile de pe Litoralul Mării Negre și de peste 80% pentru celelalte destinații autohtone, îndeosebi pentru zona stațiunilor balneare și complexele turistice din stațiuni cu centre spa sau pentru hotelurile care au propriile centre spa. Destinațiile externe au crescut cu peste 15% față de anul 2015′, a precizat Lucia Morariu. Mamaia și Năvodari rămân primele în preferințele turiștilor, dar sunt creșteri importante de vânzări și pentru stațiuni precum Eforie Nord și Venus sau Neptun. Se vând foarte bine unitățile care oferă servicii all inclusive și, în general, acelea care au un grad mai ridicat de confort, 3 stele superior, 4 și 5 stele. „În Eforie Nord, în Venus și în Saturn avem o colaborare extinsă cu trei complexe care oferă servicii all inclusive și care ne-au adus deja creșteri de vânzări de peste 20% la acest tip de produse. Ceea ce am observat și în cazul destinațiilor de litoral este că acestea s-au vândut mult mai din timp, mult mai mult la early booking. Am depășit, la Eximtur, deja un milion de euro vânzări pentru litoral 2016 și avem perioade la anumite hoteluri unde ne străduim să suplimentăm locurile alocate deoarece le-am epuizat’, a spus Lucia Morariu. Produsele tip city-break organizate de compania de călătorii din Cluj, vacanțe în capitale și orașe importante ale lumii, păstrează un trend consolidat de creștere de peste 15%, bazat și pe soluțiile online de comparare a prețurilor. Insulele spaniole — Mallorca, Insulele Canare, Ibiza — reprezintă o oportunitate de creștere a vânzărilor, apreciază oficialul ANAT. Produsele turistice sunt de calitate deosebită și se oferă pe piață în număr destul de mare.
Conform Luciei Morariu, „creșterea de peste 10% indică și în cazul acestor destinații că rezervările trebuie făcute din timp, în maximum două luni fiind posibil ca locurile să fie epuizate pentru perioadele de sezon cele mai căutate’.