Scandalul emisiilor a afectat reputația și afacerile Volkswagen nu numai în SUA, însă directorul general Matthias Mueller este încrezător că acest incident va fi urmat de noi succese, transmite DPA. Grupul german va primi o a doua șansă pe piața americană, după scandalul emisiilor, a afirmat Matthias Mueller, într-un interviu acordat marți DPA.
„Sigur ne vom confrunta cu amenzi și, cu certitudine, vom înregistra pierderi pe piața americană. Totuși, avantajul SUA vine din faptul că arată compasiune în cazul unui eșec și îți oferă ocazia să te redresezi dacă faci o treabă bună. Și asta este ceea ce avem de gând să facem”, a afirmat șeful celui mai mare producător auto din Europa.
Volkswagen face obiectul unor investigații în mai multe țări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule (din care 600.000 în SUA) vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
În ciuda nivelului pagubelor, Mueller nu este îngrijorat de procesele colective împotriva VW.
„Acesta pare să fie un model de afaceri. Este o practică obișnuită în SUA și oamenii încearcă acum să o importe în Europa și Germania. Totuși, sunt relaxat în această privință”, a explicat directorul general al VW.
Acesta și-a exprimat optimismul în privința vânzărilor: „Afacerile noastre în China încă sunt foarte bune și vânzările în Europa s-au redresat după declinul înregistrat în țări ca Italia și Spania. Avem speranțe mari pentru 2016 dacă firma va reuși să recâștige încrederea clienților”.
Angajații cu contract temporar de muncă ar putea să-și mențină slujbele, dar situația depinde de evoluția vânzărilor, a afirmat Mueller. Acesta i-a reasigurat pe proprietarii mașinilor diesel că vehiculele lor nu-și vor pierde nicio calitate în urma rechemărilor la service pentru modificarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor.
În ciuda deteriorării imaginii și a costurilor estimate la miliarde de dolari, Matthias Mueller crede că VW va reuși să gestioneze cea mai mare gravă criză care a afectat grupul german.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.