Grupul elvețian Lindt & Spruengli AG vrea să detroneze Godiva până în 2020 și să devină cel mai mare comerciant de ciocolată premium din lume, informează Bloomberg. Pentru a putea atinge acest obiectiv, Lindt intenționează să deschidă câte 20-30 de magazine în fiecare an, a precizat grupul elvețian, care în paralel a raportat marți o creștere de 11% a profitului net în 2015. În prezent, Lindt are peste 300 de magazine și trebuie să-și accelereze ritmul expansiunii dacă vrea să-și devanseze rivalul Godiva, care are deja peste 450 de magazine. Anul trecut, Lindt a deschis 50 de magazine, dintre care 16 în Brazilia, iar vânzările cu amănuntul au crescut cu peste 20%, mai rapid decât majorarea cifrei de afaceri a companiei. „Dacă continuăm în acest ritm vom ajunge pe prima poziție”, a declarat directorul general Ernst Tanner, adăugând că Lindt vrea să aibă o „prezență mondială” în timp ce Godiva are o poziție foarte puternică pe anumite piețe precum America de Nord și Japonia. Ernst Tanner a precizat că în cursul acestui an Lindt va deschide primul său magazin la Moscova și are de gând să își extindă rețeaua de magazine din Brazilia, Franța și Marea Britanie. În paralel, Lindt a anunțat o majorare a dividendelor cu 10%, în condițiile în care în 2015 profitul său net a crescut cu 11,2%, până la 381 milioane franci (348 milioane de euro), profitul operațional a crescut cu 9,4% până la 518,8 milioane franci iar cifra de afaceri s-a majorat cu 7,1%, până la 3,65 miliarde de franci.