Aplicația pentru depunerea online a proiectelor europene este testată de peste 1.000 de utilizatori, vineri urmând a se termina faza testării, au declarat, pentru AGERPRES, reprezentanții Ministerului Fondurilor Europene (MFE).
‘Ministerul Fondurilor Europene (MFE) pune la dispoziția celor care testează aplicația MySMIS 2014, un instrument prin care pot semnala eventuale dificultăți în accesarea sau introducerea datelor în MySMIS 2014, anume serviciul Helpdesk de pe site-ul Ministerului Fondurilor Europene — www.fonduri-ue.ro, secțiunea Contact. Accesarea secțiunii Helpdesk pentru adăugarea solicitărilor, precum și pentru urmărirea rezolvării acestora, se va face din ‘Meniu utilizator’, vizibil în secțiunea ‘Contact’ a site-ului MFE după autentificarea utilizatorului’, se arată într-un comunicat de presă remis, luni, AGERPRES.
Potrivit MFE, principalele avantaje ale folosirii acestei secțiuni sunt, pe de o parte, faptul că utilizatorii sunt informați permanent despre stadiul solicitării lor, pe de altă parte termenele mai scurte de răspuns, dat fiind că acest tip de solicitări nu va fi asimilat regimului juridic al petițiilor, ci reprezintă un mod de a sprijini publicul pentru utilizarea aplicației informatice. ‘Formularul ‘Sesizare nereguli’ va fi în continuare disponibil publicului, fără a fi necesară înregistrarea în site, însă utilizarea acestuia va presupune strict semnalarea (documentarea) neregulilor. În perioada următoare, MFE are în vedere extinderea helpdesk-ului asupra solicitărilor telefonice’, se mai arată în comunicat.
MySMIS 2014 versiunea 1.0. a fost lansată spre testare în data de 8 martie, fiind disponibil doar modulul ‘Depunerea cererii de finanțare’. Această aplicație IT a fost elaborată de MFE, împreună cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), pentru a facilita schimbul electronic de informații între beneficiari și autoritățile cu atribuții în gestionarea fondurilor europene structurale și de investiții. ‘Prin implementarea aplicației MySMIS 2014, Ministerul Fondurilor Europene răspunde prevederilor regulamentelor europene aplicabile perioadei de programare 2014 — 2020’, se arată într-un comunicat de presă al ministerului.
În data de 29 februarie, ministrul Fondurilor Europene, Aura Răducu, a declarat că aplicația pentru depunerea online a proiectelor europene va fi funcțională din 19 martie și va avea opt module până în iunie. „În perioada 8-18 martie, potențialii beneficiari pot intra în aplicație. Între timp am făcut o rețea foarte modernă de Help Desk, așa cum este și la Comisia Europeană, un fel de call center prin care, prin telefon sau email, să i se dea omului toate informațiile de care are nevoie și clarificările. La nivel regional și în fiecare județ facem un one-stop-shop și avem o echipă de 2-4 oameni care stau și asistă beneficiarii pentru că în marile proiecte pe care le-am avut în perioada anterioară beneficiarii nu au fost sprijiniți și informațiile pe care le-au primit uneori au fost distorsionate și nu din rea-voință. Vrem să evităm aceste nereguli. Sistemul informatic va fi funcțional după 18 martie, după această testare”, a spus Răducu. Ea a precizat că sistemul va avea două module, după testare.
„Sistemul va avea două module după testare, dar va avea în total opt module care se vor face treptat până în iunie. Cele două module de comunicare cu beneficiarii sunt gata, respectiv apel și cerere de finanțare, după care urmează modulul de contractare, nereguli, de raportare la Comisie”, a arătat Răducu.