Producția și vânzarea de vehicule electrice în China se vor dubla anul acesta, a anunțat duminică ministrul Industriei și tehnologiei Informației, Miao Wei, transmite Reuters.Pe cea mai mare piață auto din lume s-au vândut anul trecut peste 300.000 de vehicule electrice, le-a declarat jurnaliștilor Miao Wei, prezent la sesiunea anuală a Parlamentului chinez.Fiabilitatea, cheltuielile de deplasare și durata de exploatare a bateriilor electrice trebuie îmbunătățite iar China va trebui să accelereze instalarea stațiilor de reîncărcare a mașinilor electrice, a explicat oficialul chinez.Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca până în anul 2020 cel puțin cinci milioane de automobile electrice să ruleze pe drumurile din China.În 2015, vânzările de autovehicule în China au înregistrat cel mai lent ritm de creștere din ultimii trei ani, de 4,7%, după un avans de 6,9% în 2014 și de 13,9% în 2013, a anunțat recent Asociația Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM).Secretarul general al CAAM, Dong Yang, a estimat că restricțiile la înmatriculare impuse în marile orașe au diminuat creșterea vânzărilor cu până la opt puncte procentuale, în timp ce volatilitatea de pe piețele bursiere a fost responsabilă pentru o scădere de două puncte procentuale.CAAM prognozează că vânzările de autovehicule ar urma să urce cu 6% în acest an, până la 26,04 milioane de unități.Piața auto din China este una crucială pentru constructorii auto străini, unii dintre aceștia înregistrând vânzări solide anul trecut în pofida încetinirii generale a pieței. De exemplu, grupul auto american General Motors a vândut în 2015 un număr record de 3,61 milioane de vehicule în China, în creștere cu 5,2% față de 2014. Aceste cifre conferă GM titlul de cel mai mare constructor auto străin de pe piața chineză, devansând rivalul german Volkswagen, care a livrat 3,55 milioane de autovehicule în China. Un alt constructor american, Ford, a înregistrat și el anul trecut un record de vânzări pe piața din China, cu 1,12 milioane unități livrate, în creștere cu 3% față de 2014.