Pentru a doua lună consecutiv, Aeroportul Internațional din Iași a înregistrat un flux sporit de călători, în februarie, numărul celor care au tranzitat acest obiectiv crescând cu 13% față de luna precedentă, ajungând astfel la 47.290 de călători. Deși februarie este cunoscută ca luna cu cel mai slab trafic în aviație din întregul an, în acest an, ”luna lui Făurar” a avut cel mai mare trafic din istoria aeroportului ieșean, chiar mai mare decât cel înregistrat în lunile de vârf (iulie –august) ale anului trecut. Astfel, potrivit reprezentanților Aeroportului Iași, față de aceeași perioadă a lui 2015, când 21.152 de pasageri au ales serviciile aerogării ieșene, creșterea traficului a fost mai mult decât dublă în a doua lună din acest an, iar față de luna februarie a anului 2014, cifrele aproape s-au triplat. Un total al numărului de pasageri la Aeroportul Iași, în primele două luni din acest an, arată o creștere de 104 procente, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Concomitent cu implementarea proiectului major de modernizare a infrastructurii aeroportuare, strategia de piață a adus o creștere de trafic de 120% în trei ani, la 381.000 pasageri în 2015. Și, pentru prima dată în istoria sa, Iașiul se află acum pe podiumul aeroporturilor regionale din țară, după Cluj și Timișoara. ”Creșterea aceasta accelerată de la o lună la alta nu ne surprinde, câtă vreme ne așteptam ca în acest an să înregistrăm un trafic de 850.000 pasageri, față de estimarea inițială, de 700.000. Și este posibil ca 2017 să fie anul în care vom surprinde un trafic de un milion de pasageri la Aeroporul Iași. Perspectivele de creștere ne-ar putea regăsi în urmaăorii 4-5 ani pe aceeași linie cu Timișoara și poate chiar mai sus, dacă vom ști să gestionăm cu înțelepciune și să dezvoltăm infrastructura. Însă, comparația aceasta privind numărul de pasageri pe un aeroport trebuie gândită altfel: mai mulți pasageri înseamnă, de fapt, mai multă dinamică; prin urmare, mai multe posibilități de dezvoltare în zona noastră. Așa cum am mai spus, pentru a putea gestiona corect și eficient un flux sporit de pasageri, va fi nevoie de suplimentarea capacității de procesare, unind cele două terminale existente într-unul singur. Rămâne, însă, o problemă majoră, ignorată în mod repetat de către autorități: lipsa unui drum adecvat spre aeroport, cu minimum două benzi de mers, care să poata susține traficul intens ce se anunță în perioada următoare”, a declarat Marius Bodea, președintele Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional Iași. (E.M.)