Constructorul auto Dacia se va concentra în acest an pe îmbunătățirea gradului de recunoaștere a mărcii, în condițiile în care creșterea rapidă a vânzărilor înregistrată în ultimii ani de divizia low-cost a Renault s-a oprit, informează Automotive News Europe. Potrivit lui François Mariotte, director de vânzări și marketing la Dacia, în acest an ritmul de creștere a vânzărilor ar urma să fie similar cu cel înregistrat anul trecut, astfel că strategia de vânzări a Dacia se va baza în mare parte pe dezvoltarea familiarității mărcii. „Trebuie să investim în notorietatea Dacia. Trebuie să facem oamenii mai conștienți de produsele noastre și nu doar să fim cunoscuți după numele mărcii”, a spus Mariotte. Anul trecut, Dacia a pierdut din cota sa de piață în Europa din cauza unei game de produse îmbătrânită și a lipsei de noi oferte pe segmentele SUV și crossover, în afara modelului Duster. Ian Fletcher, analist la IHS Automotive, crede că Dacia a profitat de contextul de austeritate din Europa când consumatorii erau reticenți să cheltuie mai mulți bani. „Odată cu creșterea încrederii consumatorilor și o mai mare stabilitate economică, cred că cumpărătorii vor fi dispuși să cheltuie mai mult. Cred că lipsa unui nou produs nu a ajutat la îmbunătățirea situației”, a apreciat Ian Fletcher. În 2015, vânzările Dacia în Uniunea Europeană și țările EFTA au crescut cu 5,1% până la 382.948 de unități, pe o piață generală care a înregistrat o creștere de 9,1%. Cota de piață a Dacia a scăzut cu un punct procentual până la 2,7%, fiind la egalitate cu marca Kia. În ideea relansării vânzărilor, Dacia a prezentat la Salonul auto de la Geneva noi versiuni ale modelelor Duster, Sandero și Logan. În plus, în presă au apărut informații potrivit cărora Dacia ar putea vinde în Europa o versiune a modelului subcompact Renault Kwid, dezvoltat pentru piața din India. Cu toate acestea, directorul Renault, Carlos Ghosn, a precizat că lansarea Kwid în India și America de Sud are prioritate față de alte regiuni. Sarcina adăugării de noi produse și stimulării vânzărilor va reveni nolui CEO de la Dacia, Yves Caracatzanis, care începând cu data de 4 aprilie îi va succeda lui Nicolas Maure, numit în fruntea AvtoVAZ, cel mai mare constructor auto din Rusia. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.