Supermarket

Toate ramurile aferente comerțului cu amănuntul au crescut volumul cifrei de afaceri în sector

 

Produsele alimentare, nealimentare, băuturile, tutunul și carburanții au dus la creșterea volumului cifrei de afaceri în comerțul cu amănuntul în primele două luni din acest an comparativ cu aceeași perioadă din 2015, potrivit unui comunicat de presă al Institutului Național de Statistică (INS) remis, marți, AGERPRES. „Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în perioada 1.I — 29.II.2016, comparativ cu perioada 1.I — 28.II.2015, a înregistrat o creștere cu 18,7% datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+29,3%), vânzărilor de produse nealimentare (+15,7%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+7,2%)”, se arată în comunicat. În ceea ce privește seria ajustată sezonier în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a fost înregistrată o creștere cu 16,9%, datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+26,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+13,9%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+7,8%). În luna februarie, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) față de luna precedentă a crescut, atât ca serie brută, cu 4,2%, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, cu 1,9%. Față de luna corespunzătoare a anului precedent, a crescut ca serie brută și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 21,8%, respectiv cu 18,4%.