Ministerul Transporturilor va lansa, în perioada următoare, un mare proiect de infrastructură de regenerare urbană, ce va include Magistrala 6 de metrou care va uni Aeroportul Internațional Henri Coandă cu Gara de Nord, precum și definitivarea căii ferate ce va ajunge direct la cel mai important aeroport al României, a anunțat, marți, Mariana Ioniță, director general în ministerul de resort, la conferința ‘Mecanisme pentru o piață în dezvoltare’, organizată de Federația Patronatelor Societăților din Construcții (FPSC).
‘Avem o rețea de cale ferată extraordinar de mare și care, cândva, asigura condiții foarte bune de transport. Acum ministerul și-a propus să revitalizeze calea ferată. Să mutăm transportul de marfă pe calea ferată. În sensul acesta, vom lansa un mare proiect care va implica și regenerare urbană și care va avea în centru dezvoltarea căii ferate.
Pe lângă calea ferată, veți vedea, se vor lansa și proiectele de dezvoltare a metroului — Magistrala 6 se apropie și ea de implementare. Este linia care va uni Aeroportul Otopeni cu Gara de Nord, apoi linia de cale ferată până la Aeroportul Otopeni și la care se face o reparație capitală ce va include o prelungire până la aeroport. Măsurile pe care noi le avem în plan, multe dintre ele administrative, își vor da roadele, cu siguranță în perioada următoare’, a declarat Ioniță.
Potrivit reprezentantului Ministerului Transporturilor, la nivel național este nevoie de simplificarea procesului de implementare a investițiilor, în acest sens fiind constituit un Grup de Infrastructură aflat sub conducerea directă a Cancelariei prim-ministrului, Dacian Cioloș.
‘Sub conducerea directă a Cancelariei premierului s-a constituit un Grup pentru Infrastructură, în care sunt incluse toate ministerele decidente în domeniul investițiilor, în așa fel încât să luăm măsurile necesare simplificării procesului de implementare a investițiilor. Alte măsuri pe care le vom lua pentru următoarea perioadă sunt cele legate de modificarea normativelor de proiectare a drumurilor și a căilor ferate, și aici vorbim despre simplificarea lor, de un amalgam de normative. Avem nevoie nu de studii de fezabilitate orientative, ci de unele foarte detaliate. Noi sperăm ca aceste măsuri și urmărirea proiectelor vor conduce, în final, la o rețea de autostrăzi. În același timp, vreau să să anunț că Ministerul Transporturilor se axează foarte mult și pe dezvoltarea celorlalte moduri de transport’, a susținut Mariana Ioniță.
Federația Patronatelor Societăților din Construcții (FPSC) a organizat, marți, conferința cu tema ‘Mecanisme pentru o piață în dezvoltare’ iar temele centrale ale evenimentului s-au concentrat în următoarele direcții: ce modificări apar și cum va evolua structura cererii de lucrări în construcții, cât de implicați vor fi antreprenorii și firmele de execuție de construcții, cum se prezintă segmentul de investiții, proiecte și finanțare în construcții și alte aspecte practice referitoare la programele de dezvoltare, care este ponderea investițiilor în construcții și ce impact are aceasta asupra sectorului, ce modalități de eficientizare a resurselor publice în noua lege a achizițiilor pot fi implementate.