În luna aprilie a acestui an, Toyota Iași a încheiat un nou parteneriat cu SC ZEELANDIA SRL, subsidiara din România a grupului cu același nume din Olanda, prin care aceasta înlocuiește flota de mașini existente cu Toyota Hybrid, prin achiziția unui numar de nouă unități. Reducerea consumului de combustibil și a noxelor face parte dintre proiectele și activitățile specifice planificate pe termen mediu și lung, pentru îmbunătățirea sustenabilității business-ului Zeelandia. Zeelandia Romania a fost deschisă în 1998, activând în industria ingredientelor alimentare pentru panificație, patisserie și cofetarie. Grupul Zeelandia deține astăzi 19 fabrici, având 27 de subsidiare și joint ventures, de pe patru continente. Brutării, patisierii și cofetării din peste o sută de țări ale lumii au acces și apeleaza cu încredere la produsele Zeelandia. ”Cu această ocazie am decis împreună cu partenerii noștri să mergem în direcția unei colaborări axate pe educarea în privința grijii pentru mediu, prin utilizarea modelelor hibrid. Astfel, compania ZEELANDIA devine prima companie privată din Iași care se implică direct în reducerea nivelului emisiilor și păstrarea unui mediu înconjurător curat, incluzând în flota sa primele două mașini Toyota Yaris Hybrid. Totodată, sperăm că această inițiativă va indemna și alte companii private să aleagă această alternativă în ceea ce privește păstrarea unui mediu înconjurător cât mai curat, emisii și consum redus, cost redus de proprietate, valoare de revânzare și, nu în ultimul rând, plăcerea de a conduce”, se precizează într-un comunicat de presă al Toyota Iași. Încă din anul 1997, Toyota este unul dintre pionerii inițiativelor privind responsabilitatea față de natură și siguranța autovehiculelor, fiind conștientă de faptul că a crește în armonie cu mediul local și societatea este singura cale prin care o inițiativă, un proiect sau chiar o industrie poate fi durabilă. Mai mult decât atât, prin îmbunătățirea tehnologiei convenționale, precum și eforturile de pionierat în aplicarea de noi tehnologii, Toyota a făcut pași uriași în a dezvolta automobile eco, care vor ajuta la reducerea emisiilor de carbon, diminunând astfel efectul de seră și consecințele negative ale acestuia asupra planetei . Ca urmare a angajamentului pe care Toyota și l-a asumat față de păstrarea unu mediu înconjurător cât mai curat și prin politica Toyota Earth Charter, intenția companiei este de a reduce până în anul 2020 cu 25% consumul de carburant convențional, prin dezvoltarea tehnologiilor hybrid plug in, mașini electrice și FCV (hidrogen). Toyota – cea mai verde marcă auto – este un exemplu despre cum preocuparea față de mediu devine o prioritate la nivel de management, determinând astfel angajamentul real față de opinia publică din toată lumea. Promisiunea Toyota pentru clienții săi este să îmbunătățească performanța tehnologiei hibrid, să reducă costurile și să extindă linia de produse hibrid dintre modelele cu propulsie convențională, atât de apreciate de către clienții Toyota. Astăzi, peste opt milioane de clienți Toyota din toată lumea conduc un model Toyota HYBRID. (E.M.)