Consiliul Concurenței suspectează agențiile de turism că impun un nivel minim de preț de vânzare a produselor turistice

 

Consiliul Concurenței suspectează agențiile de turism că își coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preț de vânzare a produselor turistice și a pachetelor de servicii turistice și al menținerii unui status-quo pe piață, începând cu anul 2013, informează luni autoritatea română de concurență. Consiliul Concurenței a declanșat, în acest sens, prima investigație privind o posibilă încălcare a regulilor de concurență pe piața comercializării produselor turistice și a pachetelor de servicii turistice prin agenții de turism. Investigația a fost declanșată în urma unor informații primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurență. În cadrul investigației, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile și la punctele de lucru ale mai multor companii active pe piața serviciilor turistice. Documentele ridicate în timpul acestor inspecții se află în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice investigației. Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial. Efectuarea acestor inspecții nu reprezintă o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește vinovăția companiilor investigate și nici în ceea ce privește rezultatul final, precizează autoritatea de concurență.