Ghidul de finanțare pentru Programul „Rabla” a fost lansat în dezbatere publică timp de zece zile, iar doritorii ar putea avea posibilitatea să achiziționeze o mașină nouă începând de la jumătatea lunii mai, a declarat, miercuri, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca Palmer, după ședința de Guvern.Potrivit ministrului, valoarea totală a programului în acest an este de 220 de milioane lei, din care 75 de milioane de lei vor fi alocate extensiei „Rabla Plus”, prin care românii pot cumpăra mașini electrice 100%.
Din datele oficiale, reiese că, pentru acest an, programul clasic „Rabla” va avea un buget de 145 de milioane de lei, iar valoarea tichetului va fi tot de 6.500 de lei ca și în anul anterior. În program sunt admise la casare mașinile mai vechi de 8 ani. La fel ca și în 2016, vor exista eco-bonusuri, respectiv de 750 lei la achiziționarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, în regim de funcționare mixt, dar și pentru automobilele hibrid, astfel încât cumpărătorii vor putea intra în posesia a maximum 9.000 de lei.
Pe de altă parte, în cazul programului „Rabla Plus” va exista, pe de o parte, o primă de 5.000 de lei acordată celor care vor să cumpere un automobil nou hibrid, iar pe de altă parte de 20.000 de lei pentru o mașină 100% electrică.
Noutatea este că persoanele care vor să aplice la „Rabla Plus” nu sunt obligate să caseze o mașină veche. Dacă, însă, cei care vor casa o mașină veche au în plan achiziționarea unei mașini electrice, pot intra în posesia unui tichet valoric de 6.000 de euro.Estimările Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) arată că pentru ediția din acest an a Programului „Rabla” vor fi scoase din uz 20.000 de mașini vechi, mai vechi de opt ani.
Ministrul Mediului a menționat, totodată, că tot în cadrul programului „Rabla Plus” va exista și componenta de finanțare a infrastructurii electrice, dar la acest moment se lucrează la Ghidul de finanțare.