Câteva sute de angajați ai Companiei Naționale Căile Ferate Române protestează vineri în fața Ministerului Transporturilor, nemulțumiți de starea deplorabilă în care a ajuns sectorul feroviar românesc, au declarat, pentru AGERPRES, liderii sindicali.
„Lipsa investițiilor în infrastructura de transport feroviar și în reparațiile trenurilor poate determina în orice moment un accident de mari proporții, precum cel din clubul Colectiv. Există din ce în ce mai multe restricții de viteză. Avem tronsoane unde trenurile nu pot circula cu mai mult de 5 kilometri la oră pentru că altfel ar face accident. De asta suntem aici, să atragem atenția că trebuie să prevenim un nou „Colectiv”, a precizat Petre Trifu, impiegat de mișcare la CFR Caracal și membru al sindicatului RC Piatra Olt.
El a arătat că un impiegat de mișcare este echivalentul unui controlor de trafic aerian, de el depinzând siguranța a zeci de trenuri zilnic. Cu toate acestea, sectorul feroviar este subfinanțat, iar salariile și sporurile sunt mult mai mici în comparație cu munca depusă și cu responsabilitatea pe care o au angajații căilor ferate.
„Sunt angajat al CFR de 27 de ani, iar, la salariul meu de 1.763 lei, iau spor de muncă periculoasă de 4 lei. Ce înseamnă 4 lei, dacă mă uit mai bine pot să-i găsesc și pe jos. Iar munca mea e echivalentă cu cea a unui controlor de trafic aerian, de mine depinde siguranța traficului. Eu trebuie să vorbesc într-o tură de 12 ore cât un om normal într-o săptămână”, a mai spus Trifu.
„Din 1989 încoace, a fost un dezastru în administrarea CFR. Se distrug stații, se vând linii la fier vechi, se vând vagoane, nu există piese de schimb, nu se fac achiziții pentru a moderniza vagoanele. Vagoanele de călători sunt într-o stare deplorabilă. Și copiii noștri circulă tot cu aceste trenuri și ne este teamă să nu pățească în orice moment un accident, pentru că noi vedem tot ce se întâmplă și știm că acest lucru este oricând posibil”, a continuat angajatul CFR.
La rândul său, Maxim Rodrigo, șeful Federației Naționale a Transportatorilor Feroviari, susține că este nevoie de un mers al trenurilor stabil, iar lucrările la infrastructură să fie mutate pe timp de noapte, pentru a nu mai cauza întârzieri în circulație.”Nu mai trebuie să avem un mers al trenurilor orientativ, ci unul stabil, iar călătorul să știe exact la ce oră are tren. În plus, CFR se sinucide permițând existența autogărilor în incinta gărilor și lăsând firmele de transport rutier să își deschidă reprezentanțe în incinta gărilor. Călătorii se vor muta pe transportul rutier, trenurile vor fi din ce în ce mai puține, iar infrastructura va avea de suferit”, a mai spus Rodrigo.
El a amintit și faptul că CFR Marfă a avut de suferit în urma intrării pe piață a unor operatori privați care au câștigat diverse contracte mari și acum sunt anchetați de Direcția Naționlă Anticorupție.
Protestul angajaților din căile ferate este programat să fie finalizat la ora 13,00.